Avatar billede lau16 Nybegynder
09. februar 2005 - 20:09 Der er 2 kommentarer

Opdatering af bios

Jeg har for en ven købt et ASUS A8V Deluxe og en AMD 64 3000+ Winchester (90nm). Bios'en i bundkortet understøtter ikke processoren, men skal opdateres. HVordan kan jeg gøre dette, da jeg ikke har en processor den understøtter til at ligge? Behøver bundkortet overhovedet processoren for at starte?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2005 - 20:16 #1
Ja bundkortet kræver en CPU for at starte, det er jo den der sørger for at afvikle de ting der står i BIOS, så uden en CPU kommer du ikke videre.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 08:23 #2
Den eneste måde er at bruge en CPU, som den kan starte med.

Kan du ikke skaffe en sådan, bör forhandleren kunne opdatere den for dig, specielt hvis han har solgt dig både bundkort og CPU sammen.