Avatar billede lonepeter Novice
09. februar 2005 - 20:00 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Er du mellem 25-40 år?

Hejsa...!

Er du mellem 25 og 40 år har jeg et spørgsmål jeg godt kunne tænke mig din mening om.

Vi står og skal sælge vores hus og har haft flere mæglere på besøg. De to som umidlbart kandidere til at sælge vores hus er enige om de flest ting, vedr. pris, målgruppen m.v. men mæglerne er to helt forskellige typer og vi er meget i tvivl om hvilken vi skal vælge...

Mægler A:

Han er vel sidst i 40´erne, meget myndig, velklædt med slips og jakkesæt. Han køre i en kæmpe møg dyr bil. Han er meget venlig og behagelig at tale med. Med til historien høre desværre også at han til vort første møde kom næsten en halv time for sent, de ringede fra kontoret og sagde at han var ca. 5 min forsinket og da han ankom sad han længe ude i bilen og talte i mobil. Sekretæren på hans kontor virker ikke særlig kundeminded. Det kunne altså godt virke som om at han har lidt for meget at se til.

Mægler B:

Han er 30 år (virker måske lidt ældre) er ungdommelig i påklædning. Stilfuld men ikke jakkesæt o.s.v. Han virker ikke så myndig som mægler A men til gengæld virker han mere energisk end mægler A. Han var der præcis til tiden og tog sig meget god tid til at besvare alle mine spørgsmål. Han køre i en ny og dyr, mindre bil.

Jeg ved godt at det er lidt svært at sige hvem man ville vælge men hvis i skulle ud fra disse oplysninger hvem ville i så vælge?

De er begge enige om at målgruppen er yngere mennesker i alderen 25-40 år.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. februar 2005 - 20:06 #1
Jeg ville slet ikke vælge ud fra de kriterier. Det er et alt for tyndt grundlag, for et så vigtigt valg. Det kunne jo snildt være, at A's sene fremmøde grunder i uheldige tilfældigheder.

Det der tæller er, hvad de kan tilbyde. Mit råd er, at holde sig til de store velrenommerede mæglere som EDC, Home eller Nybolig. De tre virksomheder har hver deres fordele. Jeg selv har netop haft besøg af en EDC mægler, for at få lavet en salgsvurdering af mit hus. De havde nogle tilbud, der lød rigtigt fornuftigt. Specielt deres "Værd at vente på" koncept, er ret smart. De er naturligvis ikke de billigste i salær. Til gengæld har de en enormt stor køberdatabase, så chancen for at få det mere for huset, er bestemt til stede.
Avatar billede lonepeter Novice
09. februar 2005 - 20:11 #2
Nu er det jo heller ikke sådan at vi vælger på det grundlag, det skal ikke ses som valget mellem to onder men nærmere som valget mellem to gode alternativer... - de er iøvrigt begge fra to af de store kæder...
Avatar billede triple-x Nybegynder
09. februar 2005 - 20:23 #3
jeg er ikke helt målgruppen, en lille smule for ung. Men jeg vil dog alligevel komme med min kommentar.
Jeg synes ud fra de ting du oplyser, at mægler B lyder som den bedste.
de ting jeg falder over ungdommelig ( målgruppen er forholdsvis ung )
energisk, og kommer til tiden.

Men som nanoq også siger er det meget svært at vurdere.
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2005 - 20:31 #4
fsv enig med nanoq

men har lige et spørgsmål: er det også personerne fra hhv A og B som skal fremvise huset for potentielle købere ?
Fremviseren skal hjælpe med at køberen kan se sig selv på sofaen, foran pejsen, nyde en kølig på terrassen osv... (har han/de overskud og evner til dette?)

Har et eksempel hvor mægleren var respeketeret men satte en for uerfaren til at løse opgaven, hvilket også var medvirkende til et skidt forløb.

Vi leder selv med lys og lygte efter noget at smide penge efter omkring Århus ;o)
Avatar billede kalp Novice
09. februar 2005 - 20:31 #5
Jeg ville sgu også gå efter B... hvis jeg endelig skulle vælge A så var det kun pga. han sikkert har mere erfaring. Men det dårlig skik at komme forsent uden i det mindste at undskylde.
Avatar billede belle Nybegynder
09. februar 2005 - 20:40 #6
Jeg ville  vælge ud fra hvad de skal have i salær...
Den billigeste for så er der flere penge til mig selv når huset er solgt
Avatar billede lonepeter Novice
09. februar 2005 - 21:41 #7
Som jeg nævnte så er de ret enige om alle de faktiske ting, salær, salgspris, forventet salgstid m.v. så det er for os at se kun deres forskellige personlige kvaliteter som adskiller dem... - Desværre fik jeg ikke hørt om det var dem personligt der ville vise huset frem, men det skal jeg selvfølgelig lige have klarhed over...

Personligt heller jeg også mest til mægler B, jeg synes simpelthen det er for dårligt at komme så meget forsent til en aftale. Jeg er bange for at han også kunne finde på at komme for sent til en eventuel fremvisning. Men det er jo interessant nok at høre hvad andre lægger vægt på...
Avatar billede nlgj Nybegynder
10. februar 2005 - 09:22 #8
For mig lyder det som om I allerede har valgt. Jeres beskrivelse af de to sælgere er meeeget ledende. (A=Negativ : B=Positiv)
Og så syntes jeg da at i skal følge Jeres egen intuition.

Men som Nanoq skriver, er der selvfølgelig nogle åbenlyse fordele ved at vælge de store kæder med hensyn til annoncering. I skal i hvert fald sikre jer at Jeres hus kommer på nettet, da 60 % af alle hushandler i dag starter der...
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
10. februar 2005 - 09:27 #9
Nu har jeg købt og solgt flere gange og hver gang har jeg taget den som havde det laveste salær. Det er stort set det eneste man skal kigge på, for alt andet er egentlig i bund og grund det samme de leverer. Når de fortæller hvad de skal have i salær, så pres dem alt hvad du kan. Det kan sagtens betale sig. Men det afhænger nok lidt af hvor du er i landet. I kbh. området er det nemt at presse dem i pris.

Mægler A synes jeg er lidt for smart og ham ville jeg holde mig fra. Man skal jo huske på at den dyre bil (firmabil) er betalt af hussælgernes salær, og udstråler jo "her tager vi os godt betalt".

Så jeg vil tage B.
Avatar billede lonepeter Novice
10. februar 2005 - 12:22 #10
Okay, jeg heller da også mest til B, men det er altid rart at høre andres mening.

Kan jeg drage den konklution at i synes at B´s manglende erfaring tæller mindre negativt end A´s lidt overlegne "nu har jeg solgt huse i 25 år og jeg overlever nok uden jer..." attitude...?

Smid nogle svar så deler jeg points´ne mellem jer...
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2005 - 12:29 #11
Jeg går ud fra det blev B så? Det kan selvfølgelig godt være han har mere erfaring, men deres bedømmelser var rimelig ens og B er da heller ikke såå ung så mon ikke han ved hvad det drejer sig om:) Jeg synes da i hvertfald det uhøfligt at komme for sent og så tale i tlf når man ankommer. Så er generede det ham sgu ikke at komme for sent
Avatar billede lonepeter Novice
10. februar 2005 - 12:40 #12
Vi har ikke besluttet os endnu, de har lovet at komme med deres tilbud til weekenden og der skal jeg gå det igennem med en kammerat der er revisor, så vi træffer nok beslutningen i starten af næste uge...

Jeg har iøvrigt lige talt med dem igen fordi jeg havde nogle supplerende spørgsmål til B og skulle aftale tid med A til at han kunne komme med sit tilbud... A virkede igen som om "bum bum bum... - hvornår skal jeg lige finde tid til jer" hvor A sagde "Ja selvfølgelig... - Skyd!" eller noget i den stil...

En måske ikke uvæentlig krølle på historien er at jeg "kender" B, vi har gået i klasse/parallel klasse på Handelsskolen for godt 10 år siden, den er måske også med til at der ikke er helt den samme "autoitet" over ham som hvis jeg ikke havde kendt ham. Samtidig er jeg også lidt bange for at jeg er for positiv over for ham fordi vi jo på et eller andet plan kender hinanden selvom vi aldrig har socialiseret sammen... :-) Men jeg tror nu at vi vælger B
Avatar billede lonepeter Novice
10. februar 2005 - 12:42 #13
Der skulle selvfølgelig have stået ´hvor B sagde "ja selvfølgelig.....´ i linie 4-5 oven for....
Avatar billede espersen Novice
10. februar 2005 - 14:12 #14
;o) - følg din fornemmele i maven. Selvom du kender ham. Han har jo også et 'apparat' i ryggen + han vil nok heller ikke "falde igennem" eftersom I kender hinanden lidt.
Avatar billede colabund Nybegynder
10. februar 2005 - 21:09 #15
Jeg synes det er ret enkelt:
Gav "A" en undskyldning for sit for sene fremmøde???
Eller er han hævet over ganske almindelig pli og omgangstone?????

Jeg havde sat ham på porten: "Ved du hvad du, jeg har selv en aftale om et kvarter, som jeg har tænkt mig at holde. Du kan jo ringe en dag, hvis du synes du har tid, farvel indtil videre..."
Avatar billede lonepeter Novice
10. februar 2005 - 21:52 #16
> colabund, nej han undskyldte overhovedet ikke, han bemærkede det slet ikke, de havde godt nok ringet fra kontoret og sagt at han blev 5 minutter forsinket... - da der allerede var gået 10... - men jeg synes sgu ikke rigtigt at den holder...
Avatar billede lonepeter Novice
10. februar 2005 - 21:53 #17
Dem af jer der vil have del i points´ne må lige smide et svar...
Avatar billede triple-x Nybegynder
10. februar 2005 - 21:54 #18
springer over
Avatar billede colabund Nybegynder
10. februar 2005 - 22:21 #19
Lonepeter 21:52:50
I så fald må du jo afgøre, om du vil sælge med hjertet, eller om du vil sælge med pengepungen......
Held og lykke med handelen.
Avatar billede lonepeter Novice
10. februar 2005 - 23:33 #20
Tak for jeres betragtninger, hvis jeg ikke har nævnt det regner vi med at vælge mægler B, men nu skal vi jo lige have noget skriftligt materiale fra dem...

Jeg skal nok lige smide en linie om hvem vi vælger... :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
11. februar 2005 - 07:29 #21
held og lykke med at få det solgt.
Avatar billede lonepeter Novice
11. februar 2005 - 07:32 #22
jo tak... :-)
Avatar billede lonepeter Novice
15. februar 2005 - 07:38 #23
Så har vi valgt mægler og det blev B, hvilket jo ikke er den store overraskelse... - så må vi bare håbe at han kan få det solgt i en fart... :-)
Avatar billede lonepeter Novice
18. februar 2005 - 14:17 #24
For dem af jer der kunne tænke jer at se hvad sagen drejede sig om er huset nu lagt ud på nettet...

http://www.nybolig.dk/PrivatBolig.jsp?sagsnr=955132&forretningsnr=100679

Tager det sig ikke meget nydeligt ud...? ;-)