Avatar billede dark-1 Nybegynder
09. februar 2005 - 18:54 Der er 12 kommentarer

usb harddisk falder ud??

hey
jeg har lige investeret i en ny usb hd case og sat en maxtor 200 gb disk i. Problemet er så at den "falder ud" engang imellem. Dvs jeg kan ikke se den i "denne computer" og kan heller ik brænde fra den, da der pludselig ikke kan overføres data.....

Havde først sat den til cable select..derefter som Master og lige meget hjælper det..

Hvad kan det skyldes...prøver lige som slave også...

Vh
DarK
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. februar 2005 - 19:50 #1
Står der ikke i manualen til din USB case hvordan harddisken skulle sættes op?
Avatar billede dark-1 Nybegynder
09. februar 2005 - 20:15 #2
nej desværre :(
Avatar billede milter Ekspert
09. februar 2005 - 23:39 #3
Prøv det her:

Enhedshåndtering > Klik på plusset ud for USB-controllere > Højreklik alle USB-rodhub en ad gangen > Egenskaber > Strømstyring > Fjern mærket i "Tillad computeren at slukke..." > OK.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
10. februar 2005 - 08:58 #4
en usb-disk plejer at skulle være master.
Avatar billede dark-1 Nybegynder
10. februar 2005 - 21:11 #5
prøve at kigge på det...efter jeg fik sat disken over som "grundlæggende disk" i administration forsvinder den ikke mere, men det gør stadig det med at falde ud bare ganske kort. Det er pisse irriterende når man skal overføre data på den eller brænde fra den. Det er ligemeget om den står som Cable Select, Master eller Slave og jeg har også fjernet markeringerne "tillad computeren at slukke for at spare strøm"
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
11. februar 2005 - 09:33 #6
Er den med ekstern strøm? Det lyder som klumper i strømmen, enten på hd eller computer
Avatar billede dark-1 Nybegynder
11. februar 2005 - 18:52 #7
ja den er med ekstern strøm....men har ik problemer med andet som tager fra samme strømstik.
Avatar billede milter Ekspert
11. februar 2005 - 21:14 #8
Prøv at kigge i Enhedshåndtering. Er der nogle gule udråbstegn der?
Avatar billede dark-1 Nybegynder
12. februar 2005 - 00:37 #9
Nej det er der ikke...fatter det sgu ikke. Sommetider kører den fint nok, men lige pludselig falder den ganske kort ud og så stoppes en evt. overførsel/brænding. Hvad pokker kan det skyldes? Kan der være noget galt med mine usb-porte? Kører usb 2,0 med win xp pro og har kigget efter i enhedshåndtering om der står det med enchanced host controller og USB 2,0 Root hub...det står der godt nok...
Avatar billede milter Ekspert
12. februar 2005 - 11:21 #10
Er der måske tilsluttet et køleskab på samme elgruppe som harddisken. Når nogle køleskabes kompressor går i gang, kan det somme tider få lyset (som er tilsluttet samme gruppe)til at blinke kortvarigt p.g.a. belastningen.

Jeg aner dog ikke, om sådan noget kan have nogen indflydelse på stabiliteten af din harddisk. Kun et gæt.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
14. februar 2005 - 08:42 #11
det er med variende mellemrum den falder ud? er din strømforsyning/elgruppe meget belastet? Kan også hænde, at hvis du har en forlængerledning m stikdåse, den ikke kan levere strøm nok til alt det der er på i spidsbeslastning. Det er vel ikke varme?
Avatar billede dark-1 Nybegynder
17. februar 2005 - 21:50 #12
der er ingen problemer med harddisken på min anden puter...så det må være mine usb-porte som er problemet. Vil prøve at lege lidt med det...eller evt. formattere !