Avatar billede tall_thor Nybegynder
09. februar 2005 - 13:03 Der er 2 kommentarer

RAM, BIOS og harddisk

Hej,

Jeg skal hjælpen en ven med at opgradere hans gamle computer med mere ram og en ny harddisk.

Da computeren er en gammel svend er jeg ikke klar over hvor store en harddisk der kan sidde i den, der er sikkert en BIOS limit.

Findes der et program som kan undersøge biosen og finde ud af hvor stor en harddisk der kan sidde i den?

og findes der et program som kan liste den ram som sidder i computeren så vi kan købe den samme ram eller tilsvarende?

på forhånd tak,
Thor.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. februar 2005 - 13:08 #1
Everest home edition på www.lavalys.com
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. februar 2005 - 16:09 #2
Bare compen ikke er under 500MHZ tror jeg ikke du for nogen bios problemer eller kan den  jo bare opdateres til en nyere... det er filsystemet og windows der sidder grænsen for hvor store diske du kan have i den.. men de kan fixes med at opdatere windows ellers er der nogen links inde på microsoft hjemme side hvor dan du kommer ud over det problem..