Avatar billede ssan Nybegynder
08. februar 2005 - 23:31 Der er 5 kommentarer

Kan jeg reinstallere internet explorer på min win2000

Kan jeg på nogen måde afinstallere internet explorer i windows 2000 og reinstallere den igen. Problemet er f.eks. at jeg ikke kan flytte min adresse bar rundt så jeg kan få lov at skrive i den - nu står den bare helt ude i den ene side. Et andet problem er at jeg ikke med musen kan få lov at markere cursoren i et skrivefelt i internet explorer og skrive noget. Jeg har forsøgt at installere sp4 men det løser ikke problemet. Under toolbars hvor der normalt er en "Lock the Toolbars" så er den ikke i min menu.

Nogle gode forslag?

Steffen
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. februar 2005 - 23:33 #1
Du kan ikke afinstallere den, men du kan reinstallere den.
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. februar 2005 - 23:34 #2
How - det var vist en røver... beklager.

Læs: http://support.microsoft.com/kb/293907/EN-US/
Avatar billede hcma Novice
09. februar 2005 - 06:26 #3
Re-install Internet Explorer:

Sæt WindowsXP-cd'en i drevet
Gå til Kør og tast følgende:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
Du vil blive bedt om at indsætte din WindowsXP-cd, hvor IE.EXE fra mappen i386 skal bruges.
Gå derefter til Windows Update og hent de nødvendige sikkerhedsopdateringer.

Eller:
Microsofts artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378
Åben Regedit (fra Kør, tast: regedit).
Hvis du vil geninstallerer Internet Explorer skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
I strengen IsInstalled skal du ændre værdien fra 1 til 0 (nul).

Gå til Microsofts "Internet Explorer websted":
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Her vil der altid blive reklameret for den seneste version af IE - klik på Download Now (husk at vælge den rigtige sprogversion)

Det vil nok være en god ide, at man oprettet er gendannelsespunkt, inden man roder for meget i Registreringsdatabasen.
Avatar billede hcma Novice
09. februar 2005 - 06:31 #4
jpvj >>  du har altså delvist ret. Man kan kun afinstallere IE for at gå tilbage til en tidligere version = downgrade. Hvis man så ikke har haft en "gammel" version, kan man så bare ikke gøre det  :o)
Avatar billede ssan Nybegynder
09. februar 2005 - 11:48 #5
Tak for rådene. Der går lige nogle dage inden jeg kan afprøve forslagene men så skal jeg nok vende tilbage med pointene.

Steffen