Avatar billede meselv Nybegynder
08. februar 2005 - 22:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ActiveX-Objekter kan ikke køres

Hejsa

Jeg har en computer med windows 2k, en dag da jeg skulle ind i denne computer, kom følgende fejl 'De aktuelle sikkerhedsinstillinger forhindre, at ActiveX-objekter kan køres på denne side. Dette kan medfører, at siden ikke vises korrekt.'
Der til kan jeg kun klikke OK.
Jeg kan slet ikke kom ind i nogle mapper . . . Det skal dog nævnes at jeg godt kan browse igennem mapper, hvis jeg f.eks åbner word, winamp eller andre programmer ! Kan bare ikke gennem Windows / denne computer / dokumenter etc. . . . Jeg har prøvet at stille på ActiveX i IE egenskaber, hjælper heller ikke. . . . JEg har ingen ide om hvordan eller hvornår det er sket, da computeren stort set kun bliver brugt til regnskab og mail !:(

Plz help !
Avatar billede haverslev Novice
09. februar 2005 - 16:09 #1
Start IE, Gå i funktioner - internetindstillinger - fanebladet sikkerhed.

Marker Internettet og gå i brugerdefineret.

Under ActiveX- objekter og plugins vælg - aktiver

Under Script - Active Scripting vælg - aktiver

Scripting Java Applets vælg - aktiver

Tillad indsættelse via script vælg - aktiver

Du har java installeret ? (checker automatisk)
http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp
Avatar billede meselv Nybegynder
09. februar 2005 - 21:34 #2
JEps har java installeret, men synes bestemt jeg har prøvet de ting du beskriver der, læste det i en anden post. . . . Tror det er noget der er sket da der kom virus på puteren ???
Avatar billede meselv Nybegynder
09. februar 2005 - 21:34 #3
Jeg prøver det lige igen i morgen, da computeren ikke står her !!!
Avatar billede haverslev Novice
10. februar 2005 - 08:20 #4
Hvis ikke du har gjort det, så check for Snavs/spyware på pc`en.
Hent og installer programmet Spybot:
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

Måske har den virus lavet lidt ballade, udfør en rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)Du skal have din W2K-skive i Drevet.

Et sidste forsøg kunne være:
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend
Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau
(hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok
H-Klik på din startknap, klik på stifinder, Klik på + udfor Dokument and settings og find mapperne:
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temp
Documents and Settings\NAVN\Lokale indstillinger\Temporary internet files