Avatar billede bman2600 Nybegynder
08. februar 2005 - 21:54 Der er 16 kommentarer

XP installation ved nyt hardware?

okay. har lige været ude og købe nyt bundkort idag, et Soltek SL75FRN3-GR.
Og det er sat i og den starter og det hele. Men når jeg har sat den til at boote fra cd, så kommer den frem og siger det den altid gør ved xp installation: Installationen undersøger hardware, og alt det der.. men så når den er færdig med det og skal gå over i den blå skærm og indlæse alle filerne, så gør den ik det, den bliver i det sorte der kommer lige inden, altså bare sort skærm. er det en hardware fejl, eller er det min xp cd? for har lige brugt min xp cd igår, ved min anden computer.

håber i kan hjælpe. på forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2005 - 22:51 #1
fjern alt unødigt hardware i maskinen (pci kort )og prøv igen lav evt en bios default opsætning i biosen
Avatar billede bman2600 Nybegynder
08. februar 2005 - 22:51 #2
der sidder kun gfx kort i.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2005 - 22:55 #3
nu vil jeg ikke gøre mig klog på xp men er det en total ren disk du bruger ?
Avatar billede bman2600 Nybegynder
08. februar 2005 - 22:56 #4
ja. men har også prøvet hvor den er.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2005 - 22:59 #5
default i bios har du prøvet det ?
Avatar billede bman2600 Nybegynder
08. februar 2005 - 23:09 #6
ja, virker heller ik
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2005 - 23:28 #7
Min erfaring er, at når du skifter bundkort, så er du bedst stillet med en formatering af system drevet (første BOOT drev), og en ny installation af XP.

Så prøv det.
Avatar billede milter Ekspert
08. februar 2005 - 23:47 #8
Og du har installeret alle bundkortsdriverne?
Avatar billede milter Ekspert
08. februar 2005 - 23:48 #9
Eller du kan måske slet ikke komme så langt, at du kan gøre det?
Avatar billede milter Ekspert
08. februar 2005 - 23:51 #10
Havde vist ikke læst dit indlæg ordentligt, sorry :(
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2005 - 09:37 #11
kører du med en sata disk som boot drev ?

så kan det være du skal have driveren ind når xp spørger om driver til raid eller anden disk controller
Avatar billede bman2600 Nybegynder
09. februar 2005 - 09:53 #12
Har formatteret drevet.
Og nej, kører ikke med sata disk.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2005 - 12:59 #13
Prøv med en installation med kun den disk, hvorpå du vil installere XP på. Ingen andre HardDiske i systemet. ! ! !
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2005 - 17:10 #14
ellers må du smide bundkortet retur og købe et msi eller asus bundkort disse er der ikke problemer med
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2005 - 19:39 #15
noget nyt ?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2005 - 10:55 #16
er du faldet i staver ?