Avatar billede mollommol Nybegynder
22. marts 2001 - 23:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Guidning gennem MySQL instal på IIS

Hej - så er der godepoint til den der TAGER MIG I HÅNDEN og føre mig gennem en instalering af MySQL på en IIS 5 server. Win 2000
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 23:15 #1
Kan www.webcafe.dk ikke klare det? - det er et forsøg værd lige smutte forbi og tjekke ...
Avatar billede repsac Nybegynder
22. marts 2001 - 23:20 #2
Her lige et svar hvis du kan bruge webcafe ... ellers tøv ikke med at afvise ...
Avatar billede BacceDK Juniormester
23. marts 2001 - 02:25 #3
hmm tjaa jeg skulle da mene at det link til webcafe skulle være nok da den lille opskrift de har lavet derinde virker med 200% sååå
men her har du lige det fulde link til opskriften
www.webcafe.dk/diverse/artikler/027/da027.php3
Avatar billede pissedoff Nybegynder
23. marts 2001 - 08:47 #4
Here goes

download softwaren fra http://www.mysql.com/Downloads/MySQL-3.23/mysql-3.23.35a-win.zip

Køre installation!

Find din command prompt frem og find det directory hvor du installeret MySQL. Går ind i underbiblioteket Bin og skriv:
mysqld-nt --install.

Start Windows Explorer og find winmysqladmin. Køre det og tast så dit brugernavn og kodeord ind.
Put winmysqladmin i start menu hvis du vil starte MySQL hver gang du rebooter.

PS. Hvis du køre PHP på serveren så download phpMyAdmin http://www.phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/

Hvis det ikke var svar nok så prøv den her artikel fra php.dk

http://www.php.dk/artikler/php4install.php
Avatar billede mollommol Nybegynder
24. marts 2001 - 16:02 #5
arche - skal lige prøve
Avatar billede mollommol Nybegynder
24. marts 2001 - 16:05 #6
indate  --> ligenettop DEN guide har jeg prøvet på egen hånd - men der gik et eller andet galt - så det ville slet ikke som jeg ville. Det var også grunden til at jeg krævede at man skulle \"tage mig ved hånden\" fordi jeg nu har fundet en masse sider om det - men at det ikke er lykkedes mig endnu :)
Avatar billede mollommol Nybegynder
24. marts 2001 - 16:44 #7
indate - hov - det var blot en konnemat du skrev - beklager kritikken (:>
Avatar billede BacceDK Juniormester
24. marts 2001 - 17:31 #8
hehe ok ok her får du lidt ekstra om hvordan du gør på netop win 2000 du har sel.f downloadet den nyeste version af mysql så følger du den guide jeg linkede til indtil du når der hvor de beder sig gå i promten det dropper du bare og genstarter i stedet når maskinen er oppe igen skulle der gerne komme sådan et lille lyskryds i din proseslinie hvsi den er grøn hmm jamen så kører den bare og hvis den er rød så højrerklikker du på den og under winnt så er der en der hvor du kan starte den

det skulle være det hele
har du stadi probs så skriv dem her så skal jeg oxo hjælpe med dem
Indate

p.s du skal ikke slukke den når du er ferdi med dem bare lad den stå tændt (det gør jeg i hvertfaldet)
Avatar billede mollommol Nybegynder
24. marts 2001 - 17:37 #9
pointne er dine - men hjælp mig lige lidt

hvad gør jeg med de filer der ligger i den tar fil jeg downloader fra http://www.phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/

- og hver bruger jeg den til?

Avatar billede BacceDK Juniormester
24. marts 2001 - 19:05 #10
hmm dette burde nu nok være i et andet spm meen ok ok
du skal unzippe den med winzip og derefter lægger du mappen i din docroot ek.s htdocs hvis du bruger den til det og så retter du i config.inc.php3 tror jeg nok den heder og der sætter du brugernavn til root og ingen password

indate
Avatar billede mollommol Nybegynder
24. marts 2001 - 22:41 #11
aaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh - jeg kom til at trykke accepter - jeg ville have trykket avanceret

hehe - øh - jeg kunne vel ikke få pissedoff til at aflevære 40 point til indate <:)

Avatar billede mollommol Nybegynder
24. marts 2001 - 22:42 #12
når nu jeg tænker over det - så var det jo enlig pissedoff der svarede - så det er jo enlig fair nok
Avatar billede BacceDK Juniormester
24. marts 2001 - 22:45 #13
hmm det er ligemeget

Indate
Avatar billede pissedoff Nybegynder
27. marts 2001 - 09:15 #14
Erhhh.... jeg ville godt give ham 40p men hvordan ?

/PO
Avatar billede BacceDK Juniormester
27. marts 2001 - 10:53 #15
pissedoff det er squ lige meget behold du bare de point, jeg overlever sq nok *GG*

Indate
Avatar billede pissedoff Nybegynder
27. marts 2001 - 18:50 #16
Oki  =)
Hvis du er ok såeh =)

Takker