Avatar billede fri0z Nybegynder
08. februar 2005 - 19:36 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

S-ATA problem

jeg har en IDE og en S-ATA harddisk i .. har installeret det der med man trykker på f6 underwindows install og har installeret promise serial ata driver som beskrevet i manualen. men alligevel kan jeg ikke se mit S-ata drev?

håber der er en der er klogere end mig derude..
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. februar 2005 - 19:48 #1
Diskhåndtering (Under Administration) og formatere og aktivere disken... dernæst burde den dukke op i din stifinder?
Avatar billede fri0z Nybegynder
08. februar 2005 - 20:00 #2
har været inde og kigge der.. men der er den heller ikke fundet.. :S
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
08. februar 2005 - 20:13 #3
Det kan være det er et dumt spørgsmål (i så fald må du undskylde på forhånd), men du har  kontrolleret SATA kabel og størmkabel er forbundet? Og at driveren er til XP?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2005 - 20:23 #4
Hvilket bundkort har du ? ?
Avatar billede fri0z Nybegynder
08. februar 2005 - 20:52 #5
aopen ak79d 400 max
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2005 - 22:36 #6
Du har været inde i BIOS under Advances Chip Set features, og enable SATA ? ?

Du er helt sikker på, at det er DISK HÅNDTERING du har været inde i, for det er det eneste sted du kan se den, når den ikke er partitioneret og formateret ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. februar 2005 - 23:34 #7
Højre klik på denne computer, vælg administrer.

Klik på disk håndtering.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. februar 2005 - 16:24 #8
Har du installeret windows på den eller hvad?.... SATA diske har et mega stort problem hvis du ikke installere din windows på den.. de vil bare ikke ses.. jeg prøvet det flere gang nu....

Windows skal installeres med de controller driver for det kommer til at virke som det skal..

HVis det er under din vindows installation du ikke kan installere windows på den er det fordi det ikke er den rigtigt driver.... Asus giver ikke disketter med deres bundkort.. og der er 3 forskellige disketter man ska llave for at være sikker på den ene virker.. men nogen makedisk.exe

Ved ikke hvad Aopen gør... :(
Avatar billede guldhamster Nybegynder
09. februar 2005 - 17:23 #9
petkrug selv jeg ikk har sendt dette spørgmål ind må du fandme godt få 100 point af mig, du har lige løst mit problem har ikke fattet hvorfor jeg kunne se den i bios og enhedshåndtering men ikk i windows XP

og til dig fri0z kan du tjekket og du kan se den i bios, jeg har 2 ata til og den 1 sata så min skulle til at fiske noget third ide frem, ved ikk om det kræver raid i en eller anden passiv måde men uanset så skulle jeg bare skifte til enchanced mode S-ata ude i bios så kunne jeg se den der, så kom jeg ind i windows som poppede op med ny hardware og installerede det så kunne jeg bare ikk se den andre steder men den dukkede op ved det adminstration

ved ikk om det på nogen måde kan hjælpe dig, men sådan klarede jeg den
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
09. februar 2005 - 17:27 #10
@ Guldhamster: det er jeg da vældigt glad for at høre. Du kan jo bare oprette et spg. med point til petkrug og så ref: http://www.eksperten.dk/spm/589073 - da jeg er ret ny mht. aktivitet er alle point altid velkommen ;o)
Have a nice one...
Avatar billede guldhamster Nybegynder
09. februar 2005 - 17:31 #11
Avatar billede fri0z Nybegynder
09. februar 2005 - 17:53 #12
har  windows på en IDE disk og det virker fint.. har enablet sata i BIOS men den finder den ikke... og har kigget i administration >> lager enheder og den finder den ikke.. prøver lige at følge op på det hele.. og vender tilbage lidt senere :)
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
09. februar 2005 - 21:53 #13
Det er din controler der ikke er installeret og den er ikke til at få ind uden du installere windows på din nye disk... ellers fatten de det bare ikke ordenligt
Avatar billede fri0z Nybegynder
10. februar 2005 - 13:41 #14
som sagt.. det har virket før formateringen  med præcis samme opsætning.. har ikke ændret noget siden sidst?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 13:43 #15
Hvad med i din Enhedshåndtering, står der noget som ligner "SCSI Controller", og hvis du går derind så "WinXP Promise SATA Tx2Plus" ? ?
Avatar billede fri0z Nybegynder
10. februar 2005 - 15:02 #16
har formateret installeret det hele igen.. og nu virker det? hehe skulle ikke engang formatere sata disken.. hvem vil ha point?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. februar 2005 - 15:05 #17
Jeg hopper over !  ;-)
Avatar billede fri0z Nybegynder
10. februar 2005 - 16:59 #18
okay.. så må der være en anden der griber til eller ?
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
10. februar 2005 - 17:11 #19
installeret du så på sataen eller på den gamle??

DU deler bare mellem dem du syntes har hjulpet dig )
Avatar billede guldhamster Nybegynder
10. februar 2005 - 19:48 #20
vil godt lige komme med en måske grund til den virker nu.. du har installeret forkert driver eller halvt eller lignende til SATA controller, så formatere du og lod XP installere den ordentligt, Det er mit gæt, men jeg skal ikk have point har selv givet point fordi jeg FIK hjælp her :)
Avatar billede Peter Krüger Juniormester
10. februar 2005 - 21:46 #21
Jeg hopper over også - tag selv point -> du fandt jo stort set selv ud af det :o)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. marts 2005 - 12:59 #22
Så skal du bare have lukket spørgsmålet ved at markere navnet til venstre, og så klikke på accepter ! !