Avatar billede elcaudillo Nybegynder
08. februar 2005 - 15:51 Der er 7 kommentarer

Visning fra videokamera på bærbar.

Jeg er træner i en svømmeklub, vi har investeret i en bærbar (en af dem fra aldi) et videokamera (http://www.sony.dk/ShowProduct.do?site=odw_da_DK&category=CAM+MiniDV&product=DCR-HC40E)
med tilhørende undervandshus.

Det skal bl.a. bruges til optagning af svømmernes teknik under og over vandet. Disse optagelse skal så gennemgås sammen med svømmeren, helst i svømmehallen.

Jeg ved det er muligt at afspille båndet direkte til et fjernsyn med kameraet.

Men er det også muligt med en bærbar. Så vi ikke behøver at investere i en fladskærm og sætte op i vores tum i svømmehallen. Hvis dette er muligt, hvordan gøres dette. Altså spiller båndet direkte, så det kan ses realtime på bærbaren, som man kan gøre på et fjernsyn.

Det kan jeg nemlig ikke finde ud af.

Der er både usb og i.LINK™ (IEEE1394) i både kamera og bærbar.

Håber i kan hjælpe, eller specifer ind hvis jeg ikke har gjort mig forståelig.
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. februar 2005 - 16:25 #1
en evt mulighed er at købe et pcma tv ind kort og smække i den bærbar og så skyde det ind den vej.
Avatar billede elcaudillo Nybegynder
08. februar 2005 - 18:42 #2
okay, så der skal altså købes ekstra hardware for at få det til at virke? eller er der andre nemmere måde at få det til at virke på?
hvad koster sådan et kort evt. og er der noget du kan anbefale?
Avatar billede egede Nybegynder
08. februar 2005 - 20:34 #3
Umiddelbart ser det da ud som om at du bare kan smække den i USB-porten på din computer og så overføre filmen, men jeg må indrømme at jeg ikke ved noget om digitale videokameraer.
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. februar 2005 - 20:41 #4
jeg ved heller ikke noget om denne verden. ved bare jeg hørte at man kunne få sådan en og så kan man jo sætte den til. Men mon ikke også den kan sættes bare til med usb?
Avatar billede gyraf Nybegynder
09. februar 2005 - 10:02 #5
Hvis du har IEEE1394 (firewire) i både kamera og bærbar, hvorfor så ikke bare dumpe filmen fra kameraet over i den bærbare - og se den der?

Det er trods alt det IEEE1394 er til for - nemlig at interface video ind i computer på en nem måde...

Men du kan (måske) ikke regne med at kunne se kamera-video "direkte" på den bærbare - IEEE1394 er mere et transfer-format end et real-time-afviklings-format

Jakob E.
Avatar billede elcaudillo Nybegynder
09. februar 2005 - 15:30 #6
Det lyder som om det er den bedste mulighed, uden anden køb af hardware.
tak for svarene og hjælpen.
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2005 - 12:29 #7
husk at lukke