Avatar billede craft Nybegynder
08. februar 2005 - 14:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg min ip, når jeg er bag en router?

Jeg har i forbindelse med opsætning af FTP-server på min egen computer haft et problem med at finde min rigtige IP-adresse. Ifølge denne side: http://www.lawrencegoetz.com/programs/ipinfo/ er min IP  80.63.95.209. Men der står samtidig, at hvis jeg er bag en router(og det er jeg), så er det ikke min rigtigt IP. Og ganske rigtigt, det er IKKE den rigtige (serverprogrammet siger:

"Unable to initialize interface  80.63.95.209"

Hvordan finder jeg min IP, så jeg kan bruge min computer som FTP-server?

PS. Jeg sidder bag en hardware-firewall(som er indbygget i routeren), og jeg ønsker ikke at pille ved den.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2005 - 14:53 #1
Start - kør - skriv cmd

I prompten skrives ipconfig /all

Så kan du læse bl.a. din IP adresse
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2005 - 14:53 #2
Hvis det er din offentlige ip adresse du søger så besøg http://www.myip.dk og aflæs den der
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2005 - 14:55 #3
Hvis du vil bruge din PC som ftp server skal der opsættes port forwarding så ftp forespørgsler på  80.63.95.209 forwardes til din Interne IP adresse. Hvordan dette gøres afhønger af hvilken router du har
Avatar billede minifido Nybegynder
08. februar 2005 - 14:56 #4
den ip du får på det der link der er nok den ip du har jo ud af til...
kandu også se på www.myip.dk
vis du vil lave en FTP server ud af til er det den ip du skal bruge og du skal pille ved din firewall..
men vis du bare vil lave en ftp server på dit nætværk unden at man kan komme på den fra internettet så er det bare og lave den..
din ip inden på dit nætværk ser du ved at gå i start der efter tryk på kør..
skriv cmd (vis du køre 2000 eller xp) der kommer der en command promt frem der skriver du så bare ipconfig så får du din ip..
den skal du så også bruge vis du skal lave en ftp ude fra og ind så skal du få din router til at pege på den ip du har på din computer med port 21 så køre det...
Avatar billede craft Nybegynder
08. februar 2005 - 16:36 #5
Så må det vel være port forwarding, jeg skal have gang i. Jeg sidder med en ZyXel router leveret af TDC ADSL. Hvordan sætter jeg det op? Min netværks-ip er vist 192.168.1.33.
Avatar billede minifido Nybegynder
09. februar 2005 - 08:15 #6
via http... zyxel er ikke helt dumme til at lave dem så det du går er at du hår ind med din browser og skriver http://192.168.1.1 så får du en admin ting frem i bogen om routeren skulle der stå et bruge og pass til den og så er det bare og gå ind i port mener jeg den heder.. ellers se deres hjemmeside http://www.zyxel.dk/ der kan du nok finde det du skal bruge vis ikke det står i bogen..
Avatar billede craft Nybegynder
09. februar 2005 - 18:00 #7
Jeg har fundet en vejledning, men når jeg vil ind i opsætningen af min routeren, vil den have et password. Der er vist noget med, at standard-pass ofte er 1234, så det prøvede jeg, men det var ikke det. Hvad kan det så være? Jeg fik ingen papirer, da jeg fik ADSL installeret.
Avatar billede minifido Nybegynder
10. februar 2005 - 08:13 #8
hvad er det for en zyxel??
Avatar billede craft Nybegynder
10. februar 2005 - 15:25 #9
Der står bare:

ZyXel

ZyWALL
Internet Security Gatway

Og så ellers intet andet.
Avatar billede craft Nybegynder
14. februar 2005 - 18:11 #10
Er der ingen, der ved, hvordan jeg finder mit password til min router?
Avatar billede craft Nybegynder
21. februar 2005 - 17:05 #11
Jeg lukker.
Avatar billede MegaChriss83 Nybegynder
30. september 2011 - 23:31 #12
jeg bruger cmd hvor du bager søger i start menu´en cmd og når du så er inde på cmd skriver på ipconfig og trykker enter så kan du finde de forskellige ip der er på din pc