Avatar billede danielg Nybegynder
08. februar 2005 - 13:16 Der er 9 kommentarer

Kan ikke finde anden computer.

Hej allesammen.

Jeg har et problem med min bærbare computer. Jeg har netop formateret den og ændret filsystemet til NTFS. Men nu kan jeg ikke finde andre computere og andre computere kan ikke finde den.

Noget andet jeg fandt lidt underligt var, at ASP sider afviklet gennem IIS ikke kunne skrive til databaser. Jeg fik beskeden at databasen var skrivebeskyttet, selvom det slet ikke var tilfældet. For at jeg kunne få det til at virke skulle jeg dele mappen med databasen i med fulde tilladelser. Det har jeg ikke tidligere behøvet.

Men det egentlige problem er at netværket ikke virker. Jeg har prøvet med Cross Over mellem min bærbare og stationære, samt med trådløst netværk (en af gangen). Ved begge tilfælde kunne ingen af dem finde hinanden hvis jeg søgte på computernes navne. Men hvis jeg, på min bærbare, søgte efter IP-adressen på min stationære kunne jeg finde denne og komme ind på den. Men den stationære kunne under ingen omstændigheder finde den bærbare. Jeg prøvede at stoppe IIS og det bevirkede at jeg med den stationære kunne finde den bærbare blot ved at søge på computernavnet, men jeg kunne ikke komme ind på den. Der stod noget med at jeg ikke havde tilladelse til at komme ind på den... Gæstekontoen på begge computere er aktiveret osv. - alt er som det skal være. Den stationære virker også fint sammen med andre computere, så det er ikke den der skaber problemet.

Håber I kan hjælpe mig...
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. februar 2005 - 13:37 #1
prøv at slå den indbygget firewall fra. virker normalt
Avatar billede danielg Nybegynder
08. februar 2005 - 13:41 #2
Indbygget Firewall??? Hvad mener du præcist? Jeg har Antivirus program, og har prøvet at disable det...
Avatar billede danielg Nybegynder
08. februar 2005 - 13:42 #3
Jeg overvejer om det kan have noget at gøre med at jeg har konverteret til NTFS... Tidligere havde jeg Fat32 og det virkede perfekt...
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. februar 2005 - 13:50 #4
det skulle det da ikke gerne have noget med det at gøre

har du xp sp2? kontrolpanel - netværksforbindelser - dit netkort - egenskaber - så kan du finde den indbygget firewall der.
Avatar billede danielg Nybegynder
08. februar 2005 - 13:55 #5
okay... Har desværre ikke min bærbare ved hånden lige nu... Men vil da prøve det senere... Nej, jeg har ikke sp2...
Avatar billede danielg Nybegynder
08. februar 2005 - 23:00 #6
Dette virker heller ikke... Når jeg forsøger at komme ind på den bærbare siger den at jeg netværksenheden ikke er tilgængelig og at jeg muligvis ikke har tilladelser osv...
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. februar 2005 - 23:01 #7
okay øv. 2sek
Avatar billede varmeskud Praktikant
08. februar 2005 - 23:03 #8
Her kan du finde noget mere hjælp. Prøv om det kan hjælpe dig http://www.eksperten.dk/spm/588134
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2005 - 12:30 #9
noget freeback?