Avatar billede trold Nybegynder
08. februar 2005 - 11:27 Der er 1 løsning

Word Makro eksekveres ikke når filen åbnes via en Browser

Jeg har "Arvet" et Word dokument med en indbygget Visual Basic Makro, som er en formular, hvor man kan indtase Navn Adresse Post nr - osv - og ved tryk på en OK knap sættes de indtastede Data ind i Word dokumentet.

Security Level er sat til medium i Word og i Outlook

Åbner jeg dokumentet med Windows Stifinder - virker alt OK - jeg får dialog boksen omkring Macros - vælger jeg Enable Macros - virker alt ok.

Sender jeg dokumentet som attachment og åbner attachment i outlook - dialog boksen fremkommer igen - hvis jeg vælger Enable Macros - virker alt ok - dokumentet åbner i Word -

So far so god - men nu kommer problemet. LAver jeg et link til Word dokumentet på en hmtl side - hvad enten det er en <a href=file:// eller <a href=http:// - Security er sat til Medium - så ser Alert boksen med Enable macros for det første anderledes ud - og selv om jeg vælger enable Makros - køres makroen ikke - Word dokumentet åbnes bare med tomme værdier i word dokumentet der hvor makroen skulle have indsat data. Selv hvis Security i Word sættes til Low - virker det ikke

er det AutoExec.Main - der ikke virker når der åbnes via en browser ??

Hvordan få jeg word dokumentet til at eksekvere makroen når dokumentet åbnes i en browser.

En sjov detalje - når dokumentet er loaded via en browser - og desværre ikke kører makroen - ja hvis jeg så i word vælger

Tools > Macros > Visual Basic Editor - ja så for jeg makroen koden frem - og trykker jeg på Run - afvikles Makroen

Men dette er jo en total not brugervenlig løsning

PS - Word Dokumentet vil altid blive åbnet via en MSIE 6.0+
Avatar billede trold Nybegynder
30. marts 2005 - 12:56 #1
closing time