Avatar billede duhl Nybegynder
08. februar 2005 - 02:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk betegnelser..

Jeg er lidt i tvivl om hvilken harddisk jeg skal købe til min computer har en ata seagate 200gb nu men vil have en ekstra men hvad er forskellen på Udma, Ata og Sata kan all kører på et  MSI kt3 Ultra Aru bundkort?
Avatar billede pheen Nybegynder
08. februar 2005 - 09:22 #1
Dit bundkort kan ikke køre SATA ellers kan det køre alm ATA og UltraDMA ATA133.
Avatar billede pheen Nybegynder
08. februar 2005 - 09:27 #2
Du kan læse en masse om harddisk typer her:

http://www.pcsupport.dk/support/harddisk.html
Avatar billede duhl Nybegynder
08. februar 2005 - 10:26 #3
Jeg kan ikke senere sætte den hd jeg har kig på nemlig en Hitachi Deskstar 7K250 250gb / 8m / ATA 100 over i den nye computer som jeg regner med har et Asus A8N-SLI Deluxe så vidt jeg kan se kan jeg ikke få en hd der kan bruges på begge bundkort! takker for info!
Avatar billede pheen Nybegynder
08. februar 2005 - 10:37 #4
Jo, du kan godt bruge en ATA disk på Asus A8N-SLI Deluxe.
Men jeg vil helt klart anbefale dig og købe en SATA disk i stedet.
Du kan jo bare købe en SATA controller til PCI, den koster ikke mere end et par hundrede...
Avatar billede duhl Nybegynder
08. februar 2005 - 13:08 #5
Jeg har set efter SATA controller til PCI som jeg går ud fra er en form for en converter til at sætte SATA hd på min MSI bundkort der kun kan tage ATA, men prisen er ikke et par hundrede men snarere et par tusind! jeg vil blive meget glad for evt. et link til edbpriser eller lign. så skal jeg nok give point:)
Avatar billede pheen Nybegynder
08. februar 2005 - 13:12 #7
Men det er ikke til at sætte på som du mener der, der er et kort ligesom et lydkort eller noget...
Jeg har ikke set dem du snakker om...