08. februar 2005 - 00:18Der er
2 kommentarer og 1 løsning
Kan ikke logge ind på min Netgear MR814 v2 wireless router switch
Efter en genstart af min maskine tidligere idag har jeg ikke kunnet loggge ind på min Netgear MR814 v2 router. Min ip på min pc er pludselig blevet til den samme som jeg for tildelt af min isp, før var den 192.168.0.2 og routeren 192.168.0.1 Jeg kan ikke ping min router. Jeg kan kun få en PC på nettet afgangen. Jeg har prøvet at resette min router. Den reagere ikke rigtigt på noget af det jeg prøver. Den har slukket for det trådløse net. Jeg har haft den i ca 2 måneder uden problemer jeg bruger XP osv. Hvordan kan jeg få enten resat min router igen eller få kontakt til den så jeg kan bruge den igen?
Har du sat et netkablet mellem din PC og din Router ?? - hvis ikke så prøv det, og skriv så 192.168.0.1 i din browser (din router IP), følg opsætnings wizard'en....virker det ?? - er det en TDC router ??
For at du kan komme i kontakt med din router, skal den og din PC have et IP i samme range (192.168.0.x/255.255.255.0). Prøv at åbne din netværksforbindelse via kontrolpanel, gå ind på egenskaber for "Internetforbindelse (TCP/IP)" og angiv en IP-adresse, f.eks. 192.168.0.2, Undernetmaske 255.255.255.0, Standardgateway 192.168.0.1, og husk også DNS-serveradresser - dem finder du ved i en kommando-prompt at skrive ipconfig /all.
Hvis du nu kan få kontakt med din router, vil det være en god idé at sætte DHCP op på denne, så alle tilsluttede maskiner automatisk vil få tildelt en IP i samme range. For at dette sker, skal du hvor du før indsatte en fast IP-adresse, angive at IP-adressen i stedet skal hentes automatisk.
Mvh Jan Alex Nielsen
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.