Avatar billede egede Nybegynder
07. februar 2005 - 22:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

God og gratis UML-modeller?

Jeg har virkelig svært ved at finde et gratis stykke software jeg kan bruge som UML-modeller. Mit bedste bud indtil videre er Visual Paradigm, nogen der kan foreslå noget bedre?

Mine krav er at
Det skal køre under Windows
Kunne importere fra C++
Være gratis
Og ikke alt for kluntet.

Nogen der har et bud eller en personlig favorit? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2005 - 23:03 #1
Visual Paradigm
MagicDraw
Poseidon

er vel de mest kendte gratis UML værktøjer.

Den gratis version af Poseidon kan ikke importere C++.

For dem alle gælder at der er restriktioner med hensyn til brug på de gratis udgaver.

Og jeg kan heller ikke lide Visual Paradigm.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. februar 2005 - 23:07 #2
Borland Together findes også i en gratis version. Jeg ved ikke om den kan
importere C++.
Avatar billede egede Nybegynder
08. februar 2005 - 00:30 #3
Hmm, er du sikker på at Together findes i en fratis version? For jeg kan kun finde en trial på deres hjemmeside...
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2005 - 07:22 #4
http://www.borland.com/products/downloads/download_together.html har en
commnity edition som jeg formoder er en gratis version
Avatar billede range Nybegynder
08. februar 2005 - 07:35 #5
Jeg ved ikke om du kan konstruere diagrammer ud fra C++ kode, men du kan jo prøver ClassBuilder: http://members.lycos.nl/JimmyVenema/ClassBuilder/ClassBuilder.htm og se om det fungerer. Det er i hvert fald gratis!

/range
http://cpp.range.dk/
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 20:46 #6
Tid at få afsluttet ?

Og et svar fra mig
Avatar billede egede Nybegynder
26. februar 2005 - 14:12 #7
Det kan du have ret i, det havde jeg glemt. Borland Togheter CE kan ikke importere classes fra noget som helst, men dette bruger jeg dog lige pt. Så derfor får du pointene.