Avatar billede troels_madsen Nybegynder
07. februar 2005 - 14:56 Der er 5 kommentarer

TFT i Half Life

Jeg har lige købt en 17 tommers fladskærm, den kører fint i alle programmer. I spil kører den også fint i Need For Speed Underground 2, men det i Half-Life(+ mods) ser skærmbilledet meget mærkeligt ud. Det er meget sløret, og ligner at alt "trækker en hale efter sig"..

Mit grafikkort er et Geforce 2 GTS 64MB, og jeg har installeret den nyeste detonator, og den medfølgende driver til skærmen..

hvad kan der være galt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. februar 2005 - 15:09 #1
hvad er opdaterings hastigheden på din skærm?
Avatar billede klavil Seniormester
07. februar 2005 - 15:46 #2
Kan det evt være at du ikke har sat grafikken op til din maxopløsning på skærmen. Jo lavere opløsningen er fra din nye 17" (1280*1024) jo dårligere ser billedet ud.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. februar 2005 - 19:02 #3
Rigtigt, fladskærme skal køre i deres maximale opløsning, hvis du vil undgå "ghosting" i spil.
Avatar billede waite Nybegynder
11. februar 2005 - 16:42 #4
Det har også at gøre med skærmens responstid!
(citat)
Er udtryk for den tid det tager for den enkelte transistor om at oplade og aflade sig.
Værdien skal være så lav som muligt. Værdier på 25ms og derunder, giver et roligt billede uden "slør" når man f.eks scroller i et regneark, eller i et browser vindue.

Billigere skærme er typisk kendetegnet ved en dårlig responstid, typisk på 50ms eller værre. Giver et uroligt billede, og tydeligt slør ved browsning, er ydermere uegnet til spil med meget action.

men ok du burde nok også se dig om efter et bedre grafikkort!
Avatar billede klavil Seniormester
11. februar 2005 - 17:41 #5
Responstid har noget med ghosting/slør at gøre. Half life er et ældre spil og der skulle ikke være problemer med at køre det korrekt og uden slør, da der jo står at han kan køre NFS Underground 2 uden problemer.
Har du prøvet noget Troels?