Avatar billede stampeair Nybegynder
22. marts 2001 - 19:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Modem driver

Jeg har lige fået til opgae at installere win98 på en gammel maskine, men jeg har ikke driverne til det interne modem, Det er el gammelt 33.3 modem, og de eneste informationer jeg kan se på selve modemet er disse:
Elamex, c53175, 53175-11, 0578zidm20012.
Hvad de forskellige numre er aner jeg ikke, hjææælllpppp!!!!!!!!
Avatar billede stampeair Nybegynder
22. marts 2001 - 19:43 #1
der skulle ha stået opgave i ord nr. 6  ;-)
Avatar billede stampeair Nybegynder
22. marts 2001 - 19:44 #2
og ET gammelt 33.3 modem ;-)
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 19:49 #3
lad windows søge efter en driver der passer til modemet
Avatar billede delphinewbie Nybegynder
22. marts 2001 - 19:51 #4
i kontrolpanelet er der noget der hedder tilføj hardware. tryk på den og sig ja til at windows skal finde en passende hardware. Hvis windows ikke finder en drive beder den dig om at vælge en selv. Skriv igen til den tid så skal jeg hjælpe dig
Avatar billede stampeair Nybegynder
23. marts 2001 - 00:21 #5
windows har ikke den rigtige driver, og det har jeg heller ikke. Jeg har også været optimist og prøvet en standart driver, men uden held.
Avatar billede iq_10 Nybegynder
23. marts 2001 - 11:42 #6
Så vidt som jeg kan se, er navnet ELAMEX et salgsfirma og ikke en HW-leverandør, så du skal være mere end almindelig heldig, hvis du vil finde de rigtige drivere til modemet. Det bliver nok endnu mere svært at finde nogle drivere til win98.
Kik en gang til på kortet, om der ikke står et andet navn. Nogle gange kan Chippen på modemet også være til hjælp.

2 muligheder: Skriv et brev til Elamex (Texas), eller køb et nyt modem til 300,-kr.
Avatar billede stampeair Nybegynder
26. marts 2001 - 13:11 #7
Det var ikke mit modem, så jeg har givet hende(ejeren), mit gamle 56k modem. (har selv stofa).
Avatar billede iq_10 Nybegynder
26. marts 2001 - 15:28 #8
Det er en fornuftig løsning.

Tak for bidraget.