Avatar billede jdavid Nybegynder
07. februar 2005 - 10:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sammentælling af tabeller med betingelse

Hejsa

Jeg skal sammentælle nogle værdier der er betinget af værdien af et felt. Hvis felt1 = a så skal værdien af felt2 lægges til værdien af felt3. Mit problem er at lave en løkke der traverserer en kolonne og laver sammentællingen hele vejen ned igennem kolonnen. Er der et rask bud på hvordan man klarer det i access?
Avatar billede kabbak Professor
07. februar 2005 - 11:07 #1
UPDATE Tabel SET Tabel.felt3 = IIf([Felt1]="a",[felt3]+[Felt2],[felt3]);
Avatar billede jdavid Nybegynder
07. februar 2005 - 11:29 #2
Takker, giv et svar så får du point
Avatar billede kabbak Professor
07. februar 2005 - 11:41 #3
et svar,
og husk kun at køre den en gang ;-))