Avatar billede pep11 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:05 Der er 19 kommentarer

Hjælp til af finde netbank på nettet!

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde en netbank på nettet. Dvs. at jeg kan have en bank over nettet istedet for fx Nordea eller Spar nord osv.

Hilsen pep11
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. februar 2005 - 23:08 #1
altså du har jo en fast bank, en fysisk bank.

De fleste banker har dog så mulighed for netbank.
de mest brugte er vidst nok

www.danskebank.dk
www.jyskebank.dk
og mener også nordea har netbank.
Avatar billede joryje Nybegynder
05. februar 2005 - 23:11 #2
Prøv at se på Basisbank: https://www.basisbank.dk/
Avatar billede pep11 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:13 #3
jamen vil nemlig ikke have netbank over danskebank eller jyskebank det er nettop derfor jeg spørger om hjælp her.
Avatar billede joryje Nybegynder
05. februar 2005 - 23:15 #4
Jamen, Basisbank er også en 100% internetbank - altså ingen fillialer.
Avatar billede pep11 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:16 #5
hmm.. basisbank sender et brev hjem og gider ikke de hjemmesider som sender breve. Jeg har en ven som jeg ikke kan få fat i han er medlem at et eller andet. Kan ikke lige huske hvad det hedder.
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. februar 2005 - 23:16 #6
må jeg spørge af ren nysgerrighed hvorfor de ikke må sende noget, og hvorfor det ikke kan være en ganske normal bank med netbank tilknyttet?
Avatar billede pep11 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:19 #7
Ja må du da gerne. For gider ikke alt det breve shit, undskyld mit sprog men altså for at sige det ligeud hader breve hvad sådan noget angår. Og gider ikke almindelig bank for det har jeg allerede ved Spar nord. Men har somsagt hørt fra min ven at man kan få nogen på nettet som man kan overfører penge til og så kan man købe ting på nettet istedet for at bruge sit bankkort! Men hvorfor så nyssgerig??
Avatar billede joryje Nybegynder
05. februar 2005 - 23:20 #8
Avatar billede pep11 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:22 #9
måske. kigger lige
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. februar 2005 - 23:22 #10
jeg var mest nysgerrig fordi jeg slet ikke kendte til basisbank og andre, som kun fungerede over nettet, og så var jeg nysgerrig efter hvorfor folk ville ha det :)
Avatar billede pep11 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:23 #11
Skal lige vide om man modtager breve der??
Avatar billede pep11 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:24 #12
okay;D
Avatar billede joryje Nybegynder
05. februar 2005 - 23:28 #13
Læs lige det her, som er kopieret fra Spørgsmål/Svar på e-Wire:

Læs dette grundigt! Med den PIN-kode du fik tilsendt via e-mail, kan du BRUGE op til 1000 kr. I ALT (Altså f.eks. 5 x 200 kr. eller 2 x 500 kr. Vil du sende 60 kr. efter du har brugt i alt 950 kr. vil du ramme 1000 kr.s begrænsningen, da du så vil have brugt 1010 kr.)

Du kan bestille en ny PIN-kode tilsendt via bank. Se under Indstillinger > Koder. Så er der ikke længere en begrænsning på 1000 kr. I ALT. Du kan dog under ingen omstændigheder lave transaktioner STØRRE end 3000 kr. pr. stk. sådan som systemet er nu. Det er lov om finansiel virksomhed, der sætter denne begræsning.

Hvis du modtager mere end 1000 kr. I ALT vil de transaktioner, der overstiger 1000 kr I ALT blive blokeret og gå ind på kontoen, når der er plads. Du kan altså maksimalt betale 1000 kr. ad gangen som basisbruger og maximalt 3000 kr ad gangen som PLUS bruger.

OG

Vi udsender ved tilmelding en PIN-kode via e-mail. Med den kode kan en bruger benytte systemet indtil der er brugt 1000 kr. i alt - f.eks. 5 x 200 kr. Hvis systemet ønskes benyttet derudover, SKAL der af sikkerhedsmæssige årsager opgraderes til Plus bruger og oplyses en dansk bankkonto. Det koster 5 kr. der går til omkostninger. Vi sætter 10 øre ind på din bankkonto og oplyser samtidig om den nye PIN-kode. Den nye PIN-kode kan ses i din netbank ved en transaktion på 10 øre. Hvis du ikke har netbank sendes den nye PIN-kode via DIN EGEN BANK til den adresse, du har opgivet overfor banken. Tjek kuverter fra banken. Der kan godt gå 2-3 bankdage. OBS! Tjek at du indtaster det rigtige bankkonotnr. Der pålægges et gebyr på 25 kr., hvis du taster et ikke eksisterende nummer.
Avatar billede joryje Nybegynder
05. februar 2005 - 23:34 #14
Det er det eneste din bank kan se, pånær når du sætter penge ind via dit kreditkort, så kan de jo se at du indbetaler til en e-Wire konto, men de kan på intet tidspunkt se HVAD du bruger pengene til.
Du kan så vidt jeg husker oprette op til 5 konti under samme bruger (men jeg er ikke sikker).
Og du kan når som helst slette din e-Wire konto.
Avatar billede pep11 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:36 #15
oka og her er dine point.. glemte at accceptere ligefør;D
Avatar billede joryje Nybegynder
05. februar 2005 - 23:38 #16
Du har da ikke accepteret endnu:-)
Avatar billede kenp Novice
25. maj 2005 - 20:55 #17
pep11 du skal markernavnet også trykke accepter.
Avatar billede joryje Nybegynder
31. marts 2006 - 20:11 #18
Hvad med at lukke dette spørgsmål?
Avatar billede joryje Nybegynder
10. april 2006 - 18:14 #19
Hvad med at lukke?