Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
05. februar 2005 - 22:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælp til netværk

Hej

Vi er to som gerne vil lave et lille hjemme netværk. Vi har fundet hinandens com, men på den switch som vi bruger viser den ene port at den er ok(alle lamperne lyser), men på den port som den anden com er slået til lyser kun den ene lampe. De 3 lamper hedder:10/100, full/half & link/act. Det er link/act som lyser på dem begge, mens det kun er på den ene port at de 2 andre lyser.

Hvad har vi gjort forkert.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2005 - 22:19 #1
Det kan være flere ting.

Et dårligt netkort
Et dårligt kabel (eller rettere dårligt stik, hvor forbindelsen mangler.
Forkert konfiguration, f.eks. switchen kører fuld duplex mens netkortet ikke gør det eller omvendt.
Forkert konfiguration. Switchen er sat til autonegotiate duplex/simplen og netkortet er sat anderledes
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
05. februar 2005 - 22:34 #2
hvad gør jeg for at løse det. kablet er ok
Avatar billede varmeskud Praktikant
05. februar 2005 - 22:37 #3
tag strømmen til den og sæt det til igen og se om det hjælper. test kablerne. Byt dem rundt og se om den siger det samme da det jo så er defekt kabel.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2005 - 22:38 #4
Det første jeg næsten altid gør er at skifte netkortet. Et netkort er en dims til 100,- kr. så den er let og billig aft skifte og jeg har altid et par kort liggende jeg ved virker.

Trind 2 er at sammenligne konfigurationen på de to maskiner samt pinge fra alle sider
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
05. februar 2005 - 22:39 #5
tag strømmen fra hvad, har prøvet det med kablerne og de er ok
Avatar billede mortenhartmann Nybegynder
05. februar 2005 - 22:57 #6
Jeg har fundet ud af at den com som der er problemer med kun overføre 10 mbps mens den anden overføre de alm 100 mbps.

Kan det have noget at gøre med noget og hvordan laver jeg det om
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2005 - 23:00 #7
Det er enten konfigurationen eller netkortet der er død.

Prøv at højreklikke på netværkssteder og vælg egenskaber. herefter højreklikker du netkortet og vælger egenskaber igen.

Herefter skal du ind og kikke kortets konfiguration. Sammenlign med det andet kort
Avatar billede pep11 Nybegynder
05. februar 2005 - 23:09 #8
Har du samlet det hele ordenligt og ført det ordenligt sammen??
Det kan være det eller det som bufferzone siger.