Avatar billede lish Nybegynder
05. februar 2005 - 18:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fryser i windows

Jeg har lige anskaffet mig følgende:
ASUS A8N-SLI Deluxe [url]http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102899[/url]
Athlon 64 3500+
[url]http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=102899[/url]
Tagan TG480-U01 [url]http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=75698[/url]
2x Corsair Value Select 1 x 512 MB [url]http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13931[/url]

Sammen med det har jeg genbrugt mine gamle maxtor hd, cd-rom drev og et gammelt S3 Graphics inc. Savage4 32mb pci kort  (har ikke lige råd til mere før næste måned)

Problemet er at min halv nye spand efter nogen tid begynder at hoppe rundt i åbne programmer og når jeg hiver i vinduerne etc. for derefter at fryse lige pluselig. Ville lige høre om der kan være noget andet galt med mit setup end mit sølle gfx kort bliver for varmt, eller hvordan med det?

I følge Asus pc probe har min cpu max været oppe på 31c og mit motherboard på max 37c.

Jeg kører med en xp installation der er få dage gammel, desuden har jeg selvfølgelig kørt windows update, skannet for virus med norton og skannet for spyware med ad-aware.. Så det burde ikke være der fejlen ligger.

På forhånd tak :)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
07. februar 2005 - 13:57 #1
kan forestille mig du måske mangler en opdateret driver som kan få dit gamle hardware til at køre godt på den nye platform. der mangler måske en grafikdriver til amd64
Avatar billede lish Nybegynder
07. februar 2005 - 17:00 #2
Jeg har installeret de drivere der ligger i xp installationen. Jeg har ikke kunne finde nogle nyere på nettet eller på cd'en med kortet. Mener også at have hørt det er så gammelt et kort at der ikke bliver lavet nye drivere til det :/

Er der lavet specielle drivere til amd64? Hvis der findes det, så skal jeg vel også kører med et 64 winxp OS?

Kan det være det bare er så gammelt det gfx kort at det sløver mit system og i nogle tilfælde "hiver benene væk" under det?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
08. februar 2005 - 15:08 #3
det kan sagtens være et gammelt kort som ikke kan slæbe mere, og du behøves ikke 64 bit styresystem endnu, amd 64 kan også køre 32 bit, endda med bedre ydelse end en traditionel 32 bit chip. Der er ikke udgivet så mange programmer til 64 bit endnu, men det er på vej - har lige set amd har fået aftale i stand med Micro$$, så nu sker der noget på det område. Der KAN være det problem, at dine xp-drivere er for nye til kortet, prøv om du har nogen originale drivere fra S3 og så læg dem på, selvom xp brokker sig over at blive nedgraderet.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
08. februar 2005 - 15:09 #4
det skal selvfølgelig være drivere til 32 bit system, kan du finde nogen til win2000 kan de måske klare det.
Avatar billede lish Nybegynder
12. februar 2005 - 14:51 #5
Synes ikke det hjalp noget at skifte drivere..
Men tror jeg er kommet lidt nærmere at det nok ligger i mit gfx kort, da jeg kan mærke betydelig forskel på mit systems stabilitet bare ved at sætte opløsningen fra 1280*1024 ned til 1152*864 pixels.. Det tyder vel på det er mit gfx kort der halter bagefter?
Jeg håber jeg kan få købt et lidt bedre kort næste måned, så kan jeg jo lige følge op på om det har hjulpet til den tid :)

Hvis du lige lægger et svar, så du kan få point for din ellers fine hjælp :)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
14. februar 2005 - 08:22 #6
ok, ja det tyder på dit kort simpelthen ikke kan følge med resten. Vi krydser fingre for det hjælper når du får nyt kort.
Avatar billede lish Nybegynder
14. februar 2005 - 15:12 #7
Ja, synes i hvert fald det på dette tidspunkt er det mest indlysende svar..
Tak for hjælpen :)