Avatar billede zahr Nybegynder
05. februar 2005 - 12:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

overclocke en p4

Halløjsa

Jeg har købt en Pentium 4 520 2.8 Ghz socket 775, for jeg havde læst om at den var nem at oveclocke, tweakup havde fået den op på 3.92 Ghz uden så store problemer det samme havde en anden en der købt den med boxed køler endda. Så den købte jeg så, men jeg ka ik få den op på mere en 3.23 Ghz hva ska jeg gøre for at få den højere op.

Min computer består af:
Asus p5gd1 pro bundkort, pentium 4 520 2.8 Ghz, 2 gange 512 mb performance ram pc3200 i dual-channel, et saphire x600 pro grafikkort og en maxtor 200 Gb harddisk med Sata stik

plz help me
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
05. februar 2005 - 14:53 #1
DU skal have mere strøm på CPUen og på ram og måske clocke ram lide ned i forhold til CPU... men du har box køler ikke?? SÅ ville jeg overhovedet ikke prøve på noget for de køler slet ikke nok..

Hvis det er første gang du skal clocke så læs hvad der stå på nette om det.... ellers brænder du noget af...
Avatar billede torx Nybegynder
12. juli 2005 - 13:42 #2
hey zahr, du har det samme bundkort,cpu som mig. Hvordan har du overclocket det. Via ai boost ? og så sat % overclocking op ?
Avatar billede zahr Nybegynder
12. juli 2005 - 21:11 #3
jeg har bare sat den op ude i bios :S
Avatar billede zonqui Nybegynder
06. oktober 2005 - 16:05 #4
Prøv evt. som smoelf siger, at give din cpu lidt mere juice (volt) og evt. dine ram også.

Har du sat nogen divider på? Fx 1:1 eller 3:2?
Hvis jeg var dig ville jeg også gøre som Smoelf siger - Køb en Zalman køler til din cpu. Den er meget mere effektiv, og koster kun et par hundrede...
Har du mulighed for at tjekke din temp? Du kan evt. downloade MBM5 (Overvågning af diverse ting og sager).

Mvh Morten