Avatar billede søren99 Nybegynder
22. oktober 1999 - 16:00 Der er 20 kommentarer

Skal der instaleres et plug-in

Skal der instaleres et specielt plug-in for at man kan se en side med et flash 4.0 dokument på??? Hvis hvor lang tid vil det så tage.

Hilsen søren99

Avatar billede allandk Nybegynder
22. oktober 1999 - 16:12 #1
Ja det skal der!

Gå ind på www.macromedia.com og læs mere.

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
22. oktober 1999 - 16:16 #2
I øvrigt understøtter alle nyere browsere, dvs. IE 5 eller NN 4.06+ Flash.

De har med andre ord installeret det nødvendige plug-in i forvejen.

Hvis du selv arbejder med Flash, kan du generere en simpel HTML-kode, til de browserer der ikke umiddelbart kan se Flash.

Flash 3: Brug Aftershock
Flash 4: Brug Publish-funktionen.

god fornøjesle.

ab :)
Avatar billede allandk Nybegynder
22. oktober 1999 - 16:20 #3
Det tager for resten 1-2 minutter med 56K-forbindelse.

ab.  :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
22. oktober 1999 - 16:44 #4
allan der fik jeg dig din slambert (i sjov)
man kan ikke gemme i flash 4 format fra flash 3.
men det ved du jo godt..
Avatar billede allandk Nybegynder
22. oktober 1999 - 19:58 #5
He he he...

ab :)
Avatar billede henningo Nybegynder
23. oktober 1999 - 15:17 #6
IE5 understøtter kun Flash3. I 4´eren findes funktioner, som ikke virker med en 3´er plugin, så den skal altså opdateres fra Macromedias web-site.
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 1999 - 21:06 #7
en nyere browser med en forældet plug in - hvor er det bare typisk!
jeg syntes nogle gange at tilværelsen kan være lidt af en blandet fornøjelse.  ;(
Avatar billede henningo Nybegynder
24. oktober 1999 - 17:47 #8
Tjaee, Macromedia er jo nok ikke kede af, at få genereret lidt trafik på deres site....
Avatar billede allandk Nybegynder
24. oktober 1999 - 18:07 #9
Mens vi er ved trafikken...

Gider I smutte forbi www.allan.dk/sms og sende en besked?

Jeg er ved at teste nogle scripts igennem i Flash 4.

Det duer kun, hvis I har en mobiltlf., der kan modtage SMS. Ellers kan I evt. sende til en ven, der har det.

Hvis det virker, kommer der en side frem, hvor der står:

Din besked er sendt til xxxxxxxx via Xxxxxxxx's SMS-server.

Og så kommer der selvfølgelig en besked frem på mobiltelefonen.

På forhånd tak.

ab :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. oktober 1999 - 20:45 #10
det dur vist!!
-jeg venter lige en vens opringning ,, men den omtalte svar side kom op!!
fedt allan  8)
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. oktober 1999 - 20:46 #11
ummiddelbart ser det ud til at virke - tillykke allan , det må du lære mig 8)
Avatar billede allandk Nybegynder
27. oktober 1999 - 11:40 #12
Fedt du gad.

Det er d. 27. i dag og jeg har ikke fået mail fra Eksperten om at du havde svaret.

Det er sgu mærkeligt...

Jeg gik selv herind for at chekcke.

Nå, men tak for hjælpen.

ab :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
27. oktober 1999 - 18:39 #13
jeg har bare ikke hørt fra min ven endnu *LOL*
men derfor kan det da godt virke han er temmelig sløv og hemmelig at komme i kontakt med..
Avatar billede allandk Nybegynder
04. november 1999 - 18:54 #14
Hej Søren99,

Kunne du bruge svaret?

Slip dine points, så vi kan få lukket det her spørgsmål.

ab :)
Avatar billede gotcha Nybegynder
08. november 1999 - 17:07 #15
Hvis du ikke har noget imod at sige det, hvordan får du så den til at lade være med at vise siden fra http://www.sendsms.dk

Avatar billede allandk Nybegynder
30. november 1999 - 16:50 #16
Det må være noget med navnet :)

Der huserer også en anden søren her på eksperten, søren111 og han accepterer/afviser heller de svar der gives på hans spørgsmål.

Vil du ikke sætte et godt eksempel for alle, der hedder søren1-søren999 og lukke dette?

ab :)
Avatar billede flemmingc Praktikant
12. december 1999 - 02:53 #17
Du kan evt. indsætte en lille tester, som kan se om brugeren har Flash, og hvis ikke, da tilbyde og installere den.
Avatar billede doc.biozork Nybegynder
17. februar 2000 - 13:15 #18
Hej Søren99.

NEJ Flash4 plugin er ikke en nødvændighed!!! Hvis du har adgang til opsætningen på serveren - hvor,du har dit flash kørende, kan du indstille MIME typen så du kan køre det direkte derfra!

Det vil sige at, istedet for at kalde dit html-dokument, kalder du bare din swf-fil ( <a href="whatever.swf">klik her</a> )! Og voila ... så køre det uden flash4-plugin!

Mvh. biozork
Avatar billede doc.biozork Nybegynder
17. februar 2000 - 13:16 #19
Angående script tester kan du finde en opdateret template hos macromedia, som nu også tester for flash 4!

- biozork
Avatar billede flemmingc Praktikant
31. oktober 2000 - 20:05 #20
Hvaaa skal dette spørgsmål ikke snart lukkes ?