Avatar billede sts2002 Nybegynder
05. februar 2005 - 11:23 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Best practise til at lave .mst

hvilke programmer er bedst at bruge til at lave transforms file til egne .msi files. Har windows sin egen eller skal jeg ud og inv. i 3.parts produkt.??
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. februar 2005 - 11:29 #1
Du kan downloade ocra fra MS - det er ret simpelt (og gratis), men du kan rette/tilføje værdier til MSI filen og gemme disse i en transform. Du kan naturligvis også rette direkte i MSI filen.

Ellers foretrækker jeg personligt WISE for Windows.
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. februar 2005 - 11:31 #2
Ups. Den hedder orca.

Se detaljer vedr. download her:

http://support.microsoft.com/kb/255905/EN-US/
Avatar billede sts2002 Nybegynder
05. februar 2005 - 11:34 #3
kan ikke finde ocra på ms ??
Avatar billede serverservice Praktikant
05. februar 2005 - 11:39 #4
Hvis det f.x er til office pakken skal du bruge office ressource kit hvor der er et medfølgende Mst wizard. så skal du bare tilføje den i din group policy under software , men det ved du sikkert.
http://www.petri.co.il/download_office_2000_reskit_tools.htm
Avatar billede sts2002 Nybegynder
05. februar 2005 - 11:43 #5
he he.. havde fundet den...  Kigger lige på den...
Avatar billede sts2002 Nybegynder
05. februar 2005 - 11:44 #6
Danny.. Jeps.. det vidste jeg godt.. Det er simpelthen til brug for andre applikationer.. hvor det ganske enkelt ikke er lavet.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. februar 2005 - 13:12 #7
ok - så kan du ikke bruge mit svar , det er ikke altid til at gætte hvad spørgeren ved...
Avatar billede sts2002 Nybegynder
05. februar 2005 - 13:59 #8
Danny.. Det er også helt iorden...  jeg kunne ha præsiceret lidt bedre.. :-)

Har kigget lidt på Orca... men den kunne desværre ikke lige det jeg i første omgang havde tænkt mig.. Jeg ville ha haft åbnet en eksis. mst fil for at se hvordan den var opbygget.

Kort fortalt. Jeg har en app. der skal installeres på en TS server(2000) i en Citrixfarm. Jeg har fået genereret .msi filen, men installation manageren skal have en .mst file at henvise til . Derfor ville jeg have kigget på en ældre version af dette program og kigget dennes .mst fil igennem.

Er vi enige i at SDK tools i Win2K TS kan bruges til at generere min ønskede .mst fil. ??

Jeg prøver lige at kigge lidt på WISE...imens.
Avatar billede sts2002 Nybegynder
05. februar 2005 - 15:43 #9
Jeg lukker dette og opretter et nyt emne.. specificeret lidt mere konkret omkring det at lave mst-files.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. februar 2005 - 16:21 #10
du fik ikke et ok resultat med wise?
Avatar billede sts2002 Nybegynder
07. februar 2005 - 22:18 #11
Jeg fik aldrig hentet det.... var ikke interesseret i at skulle installere dette.. da det ville medføre at jeg på mange af vores kunder jo skal købe licenser og install af dette. Også derfor jeg er mest interesseret i et (gratis) "add-in" til de eksisterende windowskomponenter.  Hope you get my point.. :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2005 - 00:45 #12
forståeligt nok ...