Avatar billede dsj1972 Juniormester
05. februar 2005 - 09:28 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Langsom Internet Explore

Hej Eksperter,

Jeg har et problem med en computer med XP Pro installeret og IE 6.0 og samtlige servicepack og fuld update på. Problemet er at når jeg starter IE op og skriver en adresse i feltet for oven så tager det ualmindelig lang tid...kan vist roligt sige 3-5 min, nogen gange længerer tid før siden kommer frem, men det underlige er at den er ikke langsom hvis man eks. tager et link eller en foretrukken.
Sammen tid med at jeg fik det problem har jeg også observeret at Explore (i styresystemmet) arbejder meget langomt og leder med "lys og lygte" efter ting og sager Og ikke nok med det, hvis man vil ind og se sine "system oplysninger" via kontrolpanel så tager det nok 100 år før den kommer frem hvis den kommer frem, men nogle gange kommer den frem hurtigt som den plejer.

Jeg har lavet en scan med spysweeper som ikke fandt noget alvorligt, og har også prøvet at deaktivere min Norton, heller ikke nogen forskel

Nogen som har en løsning eller måske et forslag.

På forhånd tak!!!

Mvh dsj
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. februar 2005 - 09:56 #1
... det kunne måske være 'sundt' med en HiJackThis ?

Indtil en HiJackThis expert kommer så rul disse:

Adaware:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Spybot:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

Hent denne scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren.

----

Følg denne anvisning her punkt 1-4 og kopier resultatet herind: http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

.... ikke nødvendigvis mig der følger op...
Avatar billede lindysign Nybegynder
05. februar 2005 - 12:59 #2
Det kunne lyde som en BHO (Browser Helper Object) der går ind og forstyrre. Det er bare en mulighed... Hvis du har opdateret din browser og dit styresystem, så prøv evt. at bruge "Spybot Search & Destroy, eller gå ind under dine internetindstillinger>Programmer>Administrer... Der skulle du kunne se hvilke BHO'er du har installeret og prøve at slå dem fra du er i tvivl om... Typisk vil der være sådanne nogle som Adobe Acrobat Reader eller andre, men prøv at slå dem fra du er i tvivl om og se om det hjælper...
Avatar billede dsj1972 Juniormester
05. februar 2005 - 23:53 #3
Hej igen, undskyld jeg først svare tilbage på jeres svar nu, men havde lige helt glemt at jeg skulle til føs´da, så er først kommet tilbage nu.

som svar til majsmarken; så havde jeg kørt en spysweeper som jo burde være rimelig ok, og den fandt 2 søle små programmer som blev ordenet dog uden nogen forbedringer, dernæst har jeg nu lavet en HiJackThis log som bliver vist neden for. Måske den kan vise noget!!!

Som svar til lindysign; prøvede at tjekke de BHO´s, både deaktivere på skift og til sidst alle sammen, men uden held, dog tror jeg nu også problemet ligger i noget andet....måske noget cache ligne noget, da det er lige som om IE og explore bruger ualm. lang tid på at tænke når den bliver BEDT om at finde en adresse, men hvor derimod hvis adresseb allerede ligger i huske listen så finder den adressen frem med det samme. Samme gør sig gældene hvis jeg starter "denne computer" så bruger den useaner af tid og den klasiske "lys og lygte" kommer frem og der går rigtig lang tid før der dukker noget frem.

Jeg har selv leget lidt med tanken om det måske kunne skyldes fejl i Norton/windows installer, som jeg netop lige nu har opdaget ikke fungerer helt som det skal , så den vil jeg lige prøve at fixe.

Med her log så prøv lige at kig på den, for jeg kan umiddelbart ikke se noget i den som skulle være forkert, bortset fra at den er lang og der er mange opstartsfiler.

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 23:31:21, on 05-02-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\DLink\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\Programmer\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\pctspk.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\Services\ServiceLayer.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\DLink\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 6600\connmngmntbox.exe
C:\Programmer\Nokia\PC Suite for Nokia 6600\ectaskscheduler.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\Intuwave\Shared\mRouterRunTime\mRouterRuntime.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\Elogerr.exe
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\BROADC~1.EXE
C:\PROGRA~1\Nokia\PCSUIT~1\SCRFS.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Documents and Settings\dsj\Skrivebord\hijackthis.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZinw12.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://chat.ofir.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PCTVOICE] pctspk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist2k] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] C:\Programmer\Fælles filer\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /0
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia6600 Detect.lnk = ?
O4 - Global Startup: PCSuiteForNokia6600 TS.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth - C:\Programmer\DLink\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\DLink\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\DLink\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4FB66142-E3E1-427D-8592-C28DCFA120F6} (OpenOffice.OpenOfficeDocument2) - http://www.blankethotel.dk/openoffice/OpenOffice2.CAB
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{32E34B2F-F537-4883-A2BB-A6865E58D7B2}: NameServer = 212.242.040.003,212.242.040.051
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\DLink\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: VNC Server Version 4 - RealVNC Ltd. - C:\Programmer\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe

Mvh DSJ
Avatar billede dsj1972 Juniormester
05. februar 2005 - 23:55 #4
Hov kom lige i tanke om at jeg syntes at den linie 023 - scriptblocking ser lidt underlig ud.......har jeg ret i det????- det hænger ihvertfald lidt sammen med at jeg har mistanke til at norton ikke fungere helt korrekt.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
07. februar 2005 - 13:39 #5
Hmmmm, mon der er nogen som har haft mod på at kigge på min log?????- måske tror folk stadig at eksperten er nede.

Mvh DSJ
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2005 - 19:20 #6
Jep  -kigger nu :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2005 - 19:29 #7
Den er ren.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
08. februar 2005 - 13:00 #8
Hejsa,

John stigers: hvordan med den linie med "script blocking" ca. 8 linie op fra forneden???? Hvorfor har den skrevet det som om den ikke kan tyde lange fil navne???

Men takker fordi du tjekkede min log og er da taknemmelig for at den er ren.

Så mangler jeg jo bare en forklaring som kan løse mit problem.....er der virkelig ikke nogen som har hørt eller set dette fænomæn??????

Mvh DSJ
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. februar 2005 - 19:53 #9
Går ud fra det er denne du mener:
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe

Det ved jeg ikke præcist hvorfor - men den er ok.

Jeg skiftede fra Norton Internet Security til AVG Antivirus + Sygate Firewall fordi jeg havde samme problem som dig.

Mit bud er at det er Norton den er gal med.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
09. februar 2005 - 09:12 #10
Hej john,

Jaee det var også mit bud, så jeg tror at jeg først lige forsøger at reinstallere Norton igen, Men har da selv tænkt på at skifte til AVG antivirus på et andet tidspunkt, vil bare gerne lige have lidt gavn af Norton abonnentet lidt endnu, det er kun et par mdr. gammelt. Jeg forsøger lige i aften, så vender jeg tilbage og beslutter mig for hvem som skal have point.

mvh DSJ
Avatar billede dsj1972 Juniormester
07. marts 2005 - 15:50 #11
Hej så er jeg tilbage igen,

Nu er der prøvet alverdens muligheder, reinstallation, ny security, osv. det var ikke der problemet var, det skyldes en fejl i MDAC, pga HP´s all-in-one produkt som jeg har og de har atså været så "smarte" og lave deres egen version af MDAC 2.8 RTM som de kalder den og den er altså ikke helt kompatible med win XP sp2, efter en afinstallation af HP produktet virker det bare perfekt, så jeg må nu se om jeg kan få skidtet til at kører uden at skulle installere en anden MDAC.

Takker for hjælpen, men snupper selv de fleste point, dog synes jeg John Stigers skal have lidt for tjek af HiJackThhis Log.

mvh dsj
Avatar billede dsj1972 Juniormester
07. marts 2005 - 15:51 #12
John, hvis du lige vil smide et svar så får du lidt point
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2005 - 16:36 #13
ok ;)