Avatar billede badasshansen Nybegynder
04. februar 2005 - 16:56 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Forskellen mellem AMD og Pentium

JA Hej
Ja efter at have kigget på prisenerne på amd og pentium processer har jeg set at man får noget mere pc kraft ved køb af pentium.
Hvordan kan Pentium være så meget billigere end amd??
Ved at ved fjernelse af køler brænder amd kortet og pentium slukker ned. Men hvad er der ellers af forskel ???
Hvordan kan Amd være så meget dyrere end pentium ???
Avatar billede hldc Nybegynder
04. februar 2005 - 16:58 #1
Fordi amd er hurtigere ...  f.eks amd64
Avatar billede badasshansen Nybegynder
04. februar 2005 - 17:01 #2
Hvad vil så være bedste at købe ???
Ellers andet ???
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 17:01 #3
du kan jo ikke sammenligne 2 forskelllige produkter, en P4 er ikke til at sammenligne med en 64bit CPU fra AMD, det skal være ens vilkår, begge skal være enten 32 eller 64 bit
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 17:09 #4
hvad skal du bruge den til ? det er svært at rådgive uden at kende dine ca behov :)
Avatar billede badasshansen Nybegynder
04. februar 2005 - 17:14 #5
til min gamer pc.
Avatar billede hldc Nybegynder
04. februar 2005 - 17:20 #6
http://www20.tomshardware.com/cpu/20031223/

Her er svar på dit spørgsmål..
Avatar billede badasshansen Nybegynder
04. februar 2005 - 17:22 #7
Er der en kort konklusion på den hp uden at jeg skal læse det hele igennem ?? Og på dansk tak. Er nemli lidt for doven hehe :)
Avatar billede hldc Nybegynder
04. februar 2005 - 17:24 #8
Avatar billede badasshansen Nybegynder
04. februar 2005 - 17:33 #9
Synes ikk at deres konklusion passer på de danske priser -- står jo at pentium er dyrer hvilket det jo ikk er her i dk..
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
04. februar 2005 - 23:25 #10
hmmm hvilke priser er det lige du sammenligner??

Prøv evt. at gå ind på www.edbpriser.dk - en AMD 3200+ til ca. 850,- mener jeg. Tror det bliver svært at finde en tilsvarende Pentium til de samme penge.
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
04. februar 2005 - 23:28 #11
og det med at amd brænder af hvis køleren falder af, samt har varmeproblemer og andre "myter" holder ikke vand. Det er rigtigt at AMD for lang tid siden havde en smule varmeproblemer, men for tiden er det faktisk intel der døjer med disse problemer på deres Presscot serie af processorer.  Der er også kommet overheat protection på de nye AMD processorer / tro mig jeg taler af erfaring da dette ellers ville have kostet mig en cpu ;)

Mit råd ville være at gå efter en AMD-64 cpu hvis det er til en "gamer" PC.
Avatar billede t-m-s Nybegynder
05. februar 2005 - 13:02 #12
Alle test på nettet rundtomkring viser at AMD ligger i toppen når det gælder game performance :)
Så gå klart efter end AMD 64
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
05. februar 2005 - 15:10 #13
jep ihvertfald AMD-64 ligger foran - AMD Barton og P4 processorer er nogenlunde dødt løb angående performance, men amd er dog billigere.

Her er der en rigtig god test der viser hvor overlegen AMD-64 er i forhold til Pentium når det kommer til performance i Halflife 2. hvilket nok er det spil der pt. belaster CPU'en mest.
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2330
Avatar billede badasshansen Nybegynder
05. februar 2005 - 16:33 #14
Kanon Takker for alle besvarelserne...
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
05. februar 2005 - 17:10 #15
du må hellere få hldc til at smide et svar, han var først med et brugbart svar.
Avatar billede badasshansen Nybegynder
05. februar 2005 - 20:09 #16
Der står sku ikk accepter svar nogen steder heromkring. Hvor er det lige at jeg skal lede??
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. februar 2005 - 20:17 #17
Kan det lade sig gøre, at få et link til en sammenligningstest, hvor P4 er en Sokkel 775, for den er vist umådelig hurtigere end den almindelige P4 til sokkel 478 ? ? ? ? ?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
07. februar 2005 - 14:32 #18
du beder hldc om at smide svar, som du kan give point.
Avatar billede hldc Nybegynder
07. februar 2005 - 15:26 #19
Her er et svar..