Avatar billede rastamand Nybegynder
04. februar 2005 - 16:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

D-Link DWL-700AP trådløst accespoint opsæt problem

Jeg har mildt sagt haft en del problemer med at opsætte dette access point for nogle venner i en boligforening med et større net, hvor jeg bor..

Problemet er at vi bruger Dynamisk IP på vores net. Accesspointet er som standard sat op til at have fast IP. D-link har et webinterface hvor man connecter til enheden ved at sætte en fast ip og enheden som gateway(er af samme type ip). På denne måde kommer man i kontakt med enheden. Men når jeg så vil ændre i interfacet til dynamisk ip, mister man forbindelse når man vil gemme ændringerne.. Desuden vil den gerne lege DHCP når man så efterfølgene sætter computeren til dynamisk ip, selvom dette er slået fra i interfacet, men det er så en anden sag..

Nogen gode forslag?? På forhånd tak..
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2005 - 17:47 #1
problemet med at du mister forbindelsen når du sætter den til dynamisk ip er meget normalt, da den jo netop får en dynamisk ip på det tidspunkt. problemet er så at finde ud af hvilken ip-adresse den har fået.
Avatar billede rastamand Nybegynder
04. februar 2005 - 19:21 #2
løsningen er at sætte access pointet til dynamsik ip og dhcp, som så uddeler lokale ip addresser på det lille wireless lan netværk. man kan nemlig ikke komme i kontakte med det "større" nets dhcp efterfølgene og få en ip. Access points er ikke på den vis pendan til almindelige switch's, fordi den netop selv får en ip (ihvertfald denne model..)
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2005 - 19:26 #3
Så må du lige hsuke at ligge et svar selv og accepter det :)
Avatar billede rastamand Nybegynder
01. marts 2005 - 08:18 #4
hold kæft hvor er jeg god! - Kom nu med de point din langsomme nar!
Avatar billede rastamand Nybegynder
01. marts 2005 - 08:19 #5
Luk nu røven spasser! Skal du ha nogen point i hovedet eller hva er der galt med dig? - Tag den!!
Avatar billede rastamand Nybegynder
01. marts 2005 - 08:20 #6
AVV! - Du er jo seriøst syg og skitzo!..
Avatar billede rastamand Nybegynder
01. marts 2005 - 08:21 #7
Ja det er vi!
Avatar billede rastamand Nybegynder
01. marts 2005 - 08:21 #8
tal for dig selv, nar!
Avatar billede kenp Novice
01. marts 2005 - 09:19 #9
hummmmmmm