Avatar billede sjoske Novice
04. februar 2005 - 13:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bios på bærbar PC

Hej derude...

Jeg sidder med en bærbar Compaq Armada 1700, men ved ikke hvordan man kommer ind i bios på den.
Har prøvet med F1, F10 og meget andet, men det virker ikke.
Håber at der en nogen der ved det.
Avatar billede rickih Nybegynder
04. februar 2005 - 13:30 #1
delete?
Avatar billede 5floor Nybegynder
04. februar 2005 - 13:33 #2
Hvis "meget andet" ikke inkluderer F2, så prøv den. Det plejer at være den eller som rockih nævner delete.

God weekend.
Avatar billede sjoske Novice
04. februar 2005 - 13:41 #3
Hverken delete eller F2 virker....
På en stationær Compaq computer er det F10, men det virker ikke i dette tilfælde...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. februar 2005 - 13:56 #4
Har du slettet partitioner på den ?
I så fald har du slettet partitionen der indeholdt setup programmet til bios'en, og du er så nødt til at downloade en diskette version fra Compaq for at kunne komme i bios.
Normalt er det F10, når en hvid firkant blinker i øverste højre hjørne.
Avatar billede sjoske Novice
04. februar 2005 - 14:08 #5
Jeg har slettet partioner på den, men ligger bios på en bærbar ikke på bundkortet som på enhver anden computer ?
Når jeg trykker på tasterne Fn+Esc, kommer der en hvid firkant i hjørnet der siger: "Compaq BIOS, System: 11/30/99". Så et eller andet kan computeren da se.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. februar 2005 - 14:14 #6
På de gamle Compaq'er lå bios i en skjult partition på harddisken. Det har de heldigvis lavet om på, men jeg mener at en 1700 stadig havde den lille skjulte partition.
Maskinen har selvfølgelig en bios, men man kan blot ikke komme derind, da setup programmet lå på harddisken.
Avatar billede sjoske Novice
04. februar 2005 - 14:18 #7
Ok...det var jeg ikke klar over, men lader det så være som det er og arbejder så ud derfra.
Kom med svar tonnybrandt så du kan få dine point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. februar 2005 - 14:25 #8
Ok, her er svaret *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. februar 2005 - 15:05 #9
Takker for point :)