Avatar billede wezer Nybegynder
04. februar 2005 - 13:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få adgang til C: ved boot fra startdiskette

Hej

Jeg var så smart at slette NTLDR filen fra min win xp installation og kan dermed ikke få lov at gøre ret meget når jeg booter med hd som primær boot. Kan ikke fp adgang til prompten så jeg bruger en win98 bootdiskette (fordi der kan jeg loade cd-rom drevet). Jeg får ikke adgang til C: når jeg booter fra disketten. En winXP startdiskette loader ikke cd-rom drevet for mig og der kan jeg heller ikke få adgang til C:.

At foreslå at boote fra winxp cd'en hjælper ikke.. vil den af underlige grunde ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 13:12 #1
Det skyldes din disk er formateret med NTFS, du kan hente boot disketter fra boortisk.com og på den måde klare det ;)
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 13:13 #2
bootdisk.com endda *G*
Avatar billede bleze Nybegynder
04. februar 2005 - 13:13 #3
din bootdisk skal have en NTFS driver der kan skrive. sådan een koster penge
Avatar billede plx Nybegynder
04. februar 2005 - 13:15 #4
boot fra din xp-cd og start recovery konsollen. Herfra har du adgang
Avatar billede plx Nybegynder
04. februar 2005 - 13:16 #5
Det skulle jeg ikke foreslå, ser jeg lige..
Avatar billede plx Nybegynder
04. februar 2005 - 13:20 #6
du kan formatere en diskette under xp, og smide bootfilerne over (ligger i roden af c-drevet): ntldr, ntdetect.com og boot.ini

så kan du boote din maskine med disketten, og når du står i windows, lægge de manglende filer ind..
Avatar billede wezer Nybegynder
04. februar 2005 - 13:22 #7
Nogen ide om hvilken én af dem jeg skal hente brille ?
Avatar billede wezer Nybegynder
04. februar 2005 - 13:24 #8
Lyder som et godt råd plx prøver jeg efterfølgende.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 13:30 #9
hent den til win2000 der får du også adgang til at starte fra din cd, og derved til recovery konsollen, og derved kan du fixe det ;)
Avatar billede wezer Nybegynder
04. februar 2005 - 13:32 #10
@plx

Jeg ender ude på A: med dit råd stadig uden adgang til C:
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 13:37 #11
har du prøvet mit forslag wezer ?
Avatar billede wezer Nybegynder
04. februar 2005 - 13:38 #12
Er ved det .. åbenbart 6 ting man skal hente for at lave en diskette (tror der er til 4 disketter men har kun én.. så prøver at se
Avatar billede plx Nybegynder
04. februar 2005 - 13:41 #13
Det er en vigtig parameter, at disketten er formateret under xp eller 2000
Avatar billede wezer Nybegynder
04. februar 2005 - 13:42 #14
Var den også plx. Sidder med xp på denne her maskine ;)
Avatar billede plx Nybegynder
04. februar 2005 - 13:52 #15
Lyder mærkeligt, for der er ingen kommandofortolker blandt ovenstående filer. og bootsektoren på disketten burde starte ntloaderen, som starter Windows.

At du får en prompt lyder meget mystisk
Avatar billede wezer Nybegynder
04. februar 2005 - 14:00 #16
Jeg har nu adgang til både a: og c: og fået kopieret filerne til c:\ booted op og den siger det samme at den mangler NTLDR.. anyways ikke jeres hovedpine jeg bør oprette et ny spørgsmål til det. Brille får pointsene da hans svar gav mig adgang til c:
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 14:13 #17
Takker for point, og det var så lidt ;)