Avatar billede vesterstrand Nybegynder
04. februar 2005 - 11:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

messagebox som advarsel mod sletning

Jeg har lavet en slet post knap i en formular, og vil gerne have en advarsel, man kan nå at fortryde. Kan man eventuelt indsætte en vba sætning i starten af knappens hændelsesprocedure ?
04. februar 2005 - 11:06 #1
If msgbox("Er du sikker på, at du vil slette denne post?", vbquestion+vbyesno, "Slet?") = vbyes then
    docmd.runcommand accmddeleterecord
endif
Avatar billede overchord Nybegynder
04. februar 2005 - 11:49 #2
Ellers burde access ogsaa selv give advarsel inden sletning med mindre du har sat Docmd.Setwarnings(false)
Avatar billede vesterstrand Nybegynder
04. februar 2005 - 12:12 #3
overchord: du har selvfølgelig også ret :-)
04. februar 2005 - 12:29 #4
ja, jeg gik bare ud fra, at du hellere ville have din egen besked :o)