Avatar billede alstfj Nybegynder
04. februar 2005 - 10:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hub / Switch

Hej alle eksperter

Hvad er forskellen på en hub og switch???
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
04. februar 2005 - 10:23 #1
En hub gør ikke andet end at sende alt data den for ud på hele LAN'et ... en Switch kigger på ip/subnet og smider det så kun ud til den rigtige port.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. februar 2005 - 10:25 #2
[Switchen, Routeren, Huben og andre komponenter forklaret]:
http://www.eksperten.dk/artikler/175
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
04. februar 2005 - 10:26 #3
f.eks sender computer 192.168.0.50 til 192.168.0.40 og der er lad os sige 5 computere tilsluttet en hub, så vil alle 5 computere få det data, dog kun den som har det rigtige ip vil kunne se det, men det er extra traffik. Hvorimod at hvis det var en switch ville den selv først finde ud på hvilken port ip 192.168.0.40 var og ikke sende unødigt traffik til de andre.
Avatar billede plx Nybegynder
04. februar 2005 - 10:28 #4
freezer, så intelligent er en almindelig switch nu ikke. Den kigger kun på mac adresser
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
04. februar 2005 - 10:32 #5
så lad os sige jeg tænkte på en layer 3 switch ;) , men ja ok layer 2 så er jeg enig med mac adresser. min bøf :)

btw god artikel majsmarken linkede til, meget sjov måde at forklare det på med klasseværelser :)
Avatar billede alstfj Nybegynder
04. februar 2005 - 13:15 #6
Majsmarken kan du ikke lave et svar....Jeg syntes du fortjener point.
Det var en kanon artikel.

Tak for hjælpen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. februar 2005 - 17:45 #7
ping...
(Hvis <bufferzone> var med her skulle der også have været point dertil...)