Avatar billede dizzim Nybegynder
04. februar 2005 - 00:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kalender, vis fredags-datoer for de næste 2 måneder.

Jeg skal til at lave en "kalender", den er relativ simpel. Som overskriften siger skal den bare vise datoerne for de næste 8 fredage. (og hvis det er muligt, sådan at man kan se det samme for torsdage eller lørdage alt efter en variabel i url'en)

Jeg har læst noget om det, men er ikke sikker på hvordan det skal gøres, nogen der ved hvordan?
Avatar billede detox Nybegynder
04. februar 2005 - 00:22 #1
De næste 8 fredage kan laves sådan:

$nu = time();
for ($i=0;$i<8;$i++) {
    $nu = strtotime('NEXT FRIDAY', $nu);
    echo date('d-m-Y', $nu) . "<br />";
}
Avatar billede detox Nybegynder
04. februar 2005 - 00:30 #2
Kan kombineres med url'en sådan:

<?
if (isset($_GET['dag'])) {
    $nu = time();
    for ($i=0;$i<8;$i++) {
        $nu = strtotime('NEXT ' . $_GET['dag'], $nu);
        echo date('d-m-Y', $nu) . "<br />";
    }
?>
<p>
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?dag=MONDAY'?>">Mandag</a><br />
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?dag=TUESDAY'?>">Tirsdag</a><br />
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?dag=WEDNESDAY'?>">Onsdag</a><br />
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?dag=THURSDAY'?>">Torsdag</a><br />
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?dag=FRIDAY'?>">Fredag</a><br />
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?dag=SATURDAY'?>">Lørdag</a><br />
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] . '?dag=SUNDAY'?>">Søndag</a><br />
</p>
Avatar billede dizzim Nybegynder
04. februar 2005 - 00:37 #3
Det virker sku næsten perfekt. Borset fra at datoerne er en uge forud. Fx. siger den at den næste onsdag er d. 16 selvom det jo er d. 9...
Avatar billede detox Nybegynder
04. februar 2005 - 00:50 #4
Ja, der må være noget galt med funktionen. Her er den rettet lidt til:

<?
$dansk = array('Mandag','Tirsdag','Onsdag','Torsdag','Fredag','Lørdag','Søndag');
$out = '<p>';
for ($i=0;$i<7;$i++) {
    $out .= "<a href='$_SERVER[PHP_SELF]?dag=$i'>$dansk[$i]</a><br />";
}
$out .= '</p>';
echo $out;
if (isset($_GET['dag'])) {
$dag = array('MONDAY','TUESDAY','WEDNESDAY','THURSDAY','FRIDAY','SATURDAY','SUNDAY');
define('WEEK', 60*60*24*7);
    $nu = strtotime('NEXT ' . $dag[$_GET['dag']] . '-1 WEEK');
    for ($i=0;$i<8;$i++) {
        echo date('d-m-Y', $nu + $i*WEEK) . "<br />";
    }
?>
Avatar billede dizzim Nybegynder
04. februar 2005 - 00:53 #5
PERFEKT! point'ene er dine.
det var faktisk ikke engang så svært når man lige kender funktionerne :P
Avatar billede detox Nybegynder
04. februar 2005 - 00:55 #6
Ja, den er meget fleksibel :O)