Avatar billede eneq Nybegynder
03. februar 2005 - 23:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mrtg cpu load på Linux

God aften

Nu har jeg så forsøgt mig med at få min mrtg til at vise feks cpu load og ram med mere på min Suse 9.1.

Jeg er klar over det grunlæggende ved at bruge net-snmp og OID , eller rettere jeg mangler grundlæggende forstående for hvordan jeg får OID ud, og laver en .cfg fil .

Jeg har læst stort set alt hvad der findes på eksperten omkring og, også på sslug.dk og diverse google sider.

Jeg har mrtg oppe og køre med grafer for diverse firewalls og netkort i servere, der er der jo heller ikke så meget i.

Så det jeg gerne vil have hjælp til er, hvordan bygger jeg nemmeste en .cfg som indeholder oplysninger som mrtg kan lave graf over cpu load, ram , diskplads - og hvad der ellers kan hives ud.

Gerne step by step, hvis det er muligt :)

På forhånd tak.
Avatar billede cplus Nybegynder
27. juli 2005 - 12:20 #1
Jeg kan ikke helt give dig en step by step, men kender du til Snmp walks og OID navne, numre?

Helt grundlæggende skal du blot polle en anden mib
Avatar billede g00fy Nybegynder
26. august 2005 - 18:15 #2
Jeg syntes du skal læse den her,
http://www.linuxhomenetworking.com/linux-hn/mrtg.htm

også som cplus skriver.
det er bare at måle på en anden oid, den ene er space used, den anden er space free. (feks)