Avatar billede pedn2k Nybegynder
03. februar 2005 - 21:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvor gemmes ikonernes posistion

Nu er jeg sq godt nok ved at være træt af skulle flytte mine ikoner på plads igen. Så jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken fil den information befinder sig i så jeg ka ta backup af den.
Avatar billede kalp Novice
03. februar 2005 - 21:59 #1
Ikoner på skrivebordet eller hvilke?
Avatar billede gratis Nybegynder
03. februar 2005 - 22:15 #2
Iconoid freeware program der ka holde styr på ikonerne http://www.sillysot.com/
Avatar billede gratis Nybegynder
03. februar 2005 - 22:22 #3
en mere

RESTORE DESKTOP ICON LAYOUT. Ever find that the layout of your desktop icons resembles scrambled eggs after a resolution change or a startup in safe mode? I've been waiting a long time for the answer to this pesky problem. Here it is: A free download, available at http://www.pcnineoneone.com/tweaks/layout.zip , lets you save and later restore your icon layout.

Download Layout.zip and unzip it to extract two files. Move Layout.dll to the Windows\System32 folder. Double-click on Layout.reg to add it to the Registry. If you now right-click on almost any of the standard desktop icons you'll see two new items: Save Desktop Icon Layout and Restore Desktop Icon Layout. Choose the former whenever you change the layout; choose the latter when you need to restore it.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. februar 2005 - 23:28 #4
Selve iconerne gemmes i filen iconcache.db
C:\Documents and Settings\Dit_navn\Lokale indstillinger\Application Data\IconCache.db =  en skjult fil

Spørgsmålet er om denne fil tillige indeholder info om deres placering på skrivebordet. Det ved jeg faktisk ikke. Bruger Iconoid som gratis link'er til ovenfor.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. februar 2005 - 00:08 #5
Et bud mere: WinTidy fra PC Magazine  -  læs beskrivelse
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,17748,00.asp
Avatar billede pedn2k Nybegynder
05. februar 2005 - 13:24 #6
Tusind tak! endelig en løsning på problemet! Foreløbelig bruger jeg Iconoid som virker glimrende så gratis du må lige lave et svar så du ka få dine point
Avatar billede gratis Nybegynder
05. februar 2005 - 14:25 #7
herligt du ku bruge det :)jeg samler ikke på point,så dem snupper du bare selv :)
Avatar billede pedn2k Nybegynder
31. oktober 2005 - 00:37 #8
lukker