Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 14:47 Der er 140 kommentarer og
9 løsninger

Endnu en opfordring. 700 points read this baby (igen lol)

Et alternativ til Seti@Home er FightAIDS som \"hugger\" alle de cycles på din pc\'r du ikke bruger.. det vil sige at hvis der er bare 0,1% overskud på din computer låner programmet dem, da de ellers ville være spildt, og bruger dem i kampen mod AIDS.Jeg vil gerne opfordre alle til at være med i dette projekt. Beregningerne bruges til at finde ud af hvordan HIV interagere med andre molekyler i kroppen.Du downloader nogle \"formler\" som din computer så gumler på i en 6-24 timer alt efter hastigheden..Der efter sender den sesultatet tilbage til til hosten som samler alle de små regnestykker til brugbare resultater for de \"kloge\" forskere :o)
Jeg har oprettet et Team der hedder HHO hvis i har lyst til at være med. Projektet tillader at der osse bliver kørt kommercielt software på din computer, men det kan man slå dette fra i Member Settings ved kun at vælge FightAIDS... det vil sige at hvis de nu lige skal bruge løsen en 4miliader decimaler lille beregning omkring vindkraft og du ikke gider at være med med dine alligevelle spildte cycels kan du slå den slags fra..

når programmet er instaleret SKAL man reboote med mindre at man bruger win2k..got that?

er 110% UDEN om brugern styret når det er aktiveret.. så bare rolig.. den har kontaktet hoste og er igang med at beregne..

programmet kræver ikke at du er online hele tiden.. den henter det den skal bruge.. og tygger på det til den er tilfreds.. så sender den resultatet tilbage næste gang du er online..og henter samtidig noget nyt..

mere info kan hentes her..
http://www.fightaidsathome.org/
der er pt 135 danskere med i showet.. lad os lige ramme liiiidt mere..hva?
vi er nummer 1 på listen over internetbrugere så det er sgu for dårligt..

du kan ikke vinde noget,få noget eller andet i den stil..(måske god samvittighed uhm..)
der er ingen regning..(xcept internet)
det er ret kedeligt.. så vil du/i være med :o)

Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 14:47 #1
btw.. første gang man logger på kan der forekomme lidt \"svartid\" fra ens computer.. alt efter hvor hurtig en forbindelse man har.. da den downloader pakken med \"regnestykker\".. hvis i har meget harddisk gå da til option og ændre den plads den må gøre brug af fra 10% til 1%.. jeg gider ihvertfald ikke stikke den 6 gigabyte.. :)

(endog at det er ikke noget den bare tager.. men den KAN komme til det hvis det er store opgaver..i think.. dunno.. hvilket regnestykke fylder 6gb?..uhm..mine regninger hver den 1ste:)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 14:49 #2
efter en mindre disaster før er vi klar igen...hehe
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. marts 2001 - 14:50 #3
godt indlæg!
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 14:54 #4
glemte lige.. 1point per user der joiner HHO.. Har useren flere maskiner gives et point xtra på maskine.. max 25 popints pr user.. (hvios der er en snedig der smider programmet ind på alle skolens putere og så bliver de slettet et par dage efter af admin er det jo lige meget)
Avatar billede yuksel Nybegynder
22. marts 2001 - 14:54 #5
supeerrr
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. marts 2001 - 15:00 #6
Min computer har givet SETI 350 timer, men hellere hjælpe med noget lidt mere sandsyneligt end at lede efter rumvæsner...
Avatar billede dna Nybegynder
22. marts 2001 - 15:02 #7
Vil hellere tygge nogle rc5-blokke....

www.distributed.net

dna
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 15:03 #8
>>tommyf

GGG
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. marts 2001 - 15:05 #9
Jeg er på...
og smider vores server på lige så snart jeg kan komme hen til den.
[mandens nørdting står foran i disse dage]
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 15:07 #10
>>Annikadk..

ja jeg noterede at du havde joinet.. welkommen til..
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 15:08 #11
og til tommy f osse
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 15:10 #12
>>Annikadk
Nørdting?
Avatar billede jumper Nybegynder
22. marts 2001 - 15:11 #13
Fra http://www.entropia.com/FAAH/join-FAAH.asp :

\"Commercial Use of Your PC: Entropia is a for-profit corporation.  From time to time Entropia 2000 will run commercial applications for our customers on your computer, then resume work on the non-profit projects of your choice.\"

Jeg kan ikke rigtig finde et sted på deres side hvor der står at jeg kan slå kørslen af kommercielle projekter fra. Kan jeg eller kan jeg ikke ?

Jeg har flere maskiner hvor jeg kunne installere programmet på, men hvis Entropia udelukkende vil profitere på min gode samvittighed kan det være ligemeget.

/Thor
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. marts 2001 - 15:12 #14
dna <--> Får man noget for det?

Lordcyrik <--> Nu kan du \"som leder\" forhåbentlig ikke tjene noget på det?
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 15:16 #15
ikke hva jeg ved af.. skulle jeg pludselig vinde en million kroner vil de :
1)blive ligelige fordelt til alle på HHO
2)holde en fest for alle på HHO
3)kattenes hjem
Avatar billede dantona68 Nybegynder
22. marts 2001 - 15:51 #16
Alle der er i tvivl kom nu med på vognen. UHU tænk engang hvis man nu gjorde noget selvisk for en gangs skyld, og så uden at få penge for det.............hmmmmmmmm.... TAG JER NU SAMMEN OG UNDLAD DE PLATTE KOMMENTARE......
Hvem ved det kunne måske komme dig til nytte i fremtiden
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. marts 2001 - 15:55 #17
? Den der ikke spørger bliver aldrig klogere :o)
Avatar billede jumper Nybegynder
22. marts 2001 - 15:57 #18
lordcyrik, kan jeg slå kørslen af kommercielle projekter fra ?

/Thor
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:00 #19
>>jumper..

Yepsen
Avatar billede maniacdog Nybegynder
22. marts 2001 - 16:01 #20
Holder mig til RC5 pakkerne,
;)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:02 #21
>>tommyf...

uhm..mtjaa.. den der ikke læser manus bliver heller ikke klogere.. :o)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:05 #22
Members  7
  Computers  17
  CPU Time  71.39 Hours
  Clock Time  75.00 Hours
  Total Tasks Done  6  Tasks
  Total CPU Speed  7.75  GHz
  Total Memory  3.62 GB
  Total Disk Space  38 GB

Nogle computere har dog ikke fået genkendt deres \"speed/Mhz\" jeg har skrevet til dem men antager at de selv bliver opdateret når de har løst en task..

det vil sige at deres Mhz ikke er lagt oven i ovenstående stykke.. der mangler hus mig 2x700hmz der står som N/A
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:19 #23
welkommen Tdaugaard
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:21 #24
Members  8
  Computers  18
  CPU Time  71.39 Hours
  Clock Time  75.00 Hours
  Total Tasks Done  6  Tasks
  Total CPU Speed  8.30  GHz
  Total Memory  3.75 GB
  Total Disk Space  40 GB
Avatar billede jumper Nybegynder
22. marts 2001 - 16:24 #25
Hvor kan man søge efter teams ?

/Thor
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. marts 2001 - 16:26 #26
lordcyrik:> hvor var det man kunne slå det der commercielle noget fra ?
Avatar billede jumper Nybegynder
22. marts 2001 - 16:28 #27
tdaugaard, under Member Settings. Fjern de 2 projekter der ikke hedder \"Fight AIDS @Home\".

/Thor
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:30 #28
Avatar billede jumper Nybegynder
22. marts 2001 - 16:31 #29
lordcyrik, jeg vil bare gerne kunne se alle danske teams (eller blot alle).

/Thor
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:33 #30
>> jumper
det vil jeg osse :o) det må vi jo så finde ud af..

under TOP new teams er der ihvertfald et dansk..computerdk

http://members.entropia.com/stats/Teams_TopNewMembers.asp
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
22. marts 2001 - 16:35 #31
Hey... jeg er på.... ville bare lige sige det da jeg grundet en pæn fuck-up fra lordens side, allerede har fået mit ene point og så en del mere som jeg valgte at give tilbage til støtte til dette projekt  :)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:36 #32
hva....jeg fucked det sgu da ikke op... det var windows...hahaha...

yupper tøsen
Avatar billede jumper Nybegynder
22. marts 2001 - 16:36 #33
Jeg er på ;)

/Thor
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:38 #34
(bare fordi man stak ham 700 point hehe http://www.eksperten.dk/spm/58771 )
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:39 #35
ja min sandten..
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. marts 2001 - 16:52 #36
lordcyrik>> Nørdting = Kasse efter kasse fyldt med både måleredskaber, ledninger, diverse transistorer, printplader mv.
Der er 4 store kasser lige nu, og tja...
Tro det eller ej de indeholdet næsten alt hvad han begærer.
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 16:52 #37
>>annika_dk

wow... han lyder lige som mig.. må jeg godt skrive til ham.. :o)
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. marts 2001 - 16:57 #38
hehe...
det ved jeg ikke, han sover..
[forstyrrer det når jeg først kommer i seng kl 4 og han står op kl 6???]
Well... du er da velkommen til at smide en besked, så kan jeg da smide den over til ham...
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 17:00 #39
>>annika_dk
Spørg ham om vi skal tømme papkasser sammen og bygge ting og sager der kan flyve\'skyde og sige seje lyde.. eller bare overclocken en en Taxas 10I til 133mhz med flydene nitrogen.. uhm..
hvis han siger ja henter du så pizza?
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 17:05 #40
welkommen snowball
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 17:06 #41
20 maskiner er nu kommet på HHO.. det er mere end 10% af alle maskiner i danmark
Avatar billede snowball Novice
22. marts 2001 - 17:08 #42
Så har jeg da også lige joinet ;)

Dog så kan den ikke helt finde ud af hvor meget HD plads jeg har (har 10x så meget som der står!) ;)

Snowball
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 17:10 #43
er det rigtigt...uhm :o) måske skulle du have læst indledningen...hehe.. det er hva DEN HUGGER
Avatar billede snowball Novice
22. marts 2001 - 17:11 #44
Sorry! My mistake ;)

I noticed that there is a bug in the reporting of Hard Disk size. I have a 26GB drive that is being reported as 2.6GB.

Actually the \"hard drive size\" is really the \"disk space which Entropia is allowed to use\". As the default is 10 percent of the hard drive, this is why you are seeing 2.6GB instead of 26GB.

Snowball
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 17:13 #45
vi er nu på en 9\'ene plads over top new teams..
net magazine UK har 1\'ste pladsen med 35 brugere
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. marts 2001 - 17:24 #46
så må du hamstre flere :O)

Lordcyric>> Well.. han samler mere \"fra bunden\", lodder, retter til mv.

Han har bl.a [stadig] gang i at skulle programmere en joypad, således at dos tror det er en mus, men kan styre spil...
Forvirrende??
Vores hjem er \"specielt\" selv nørdvennerne ryster på hovedet af ham..
Han har da også overclocket min X-bærbare.. en HP.
Daffer for idag.

Nej, henter ikke pizza, de må bringe ud hvis det er.
Det mest \"aktive\" jeg så gør, er at bage boller og evt. chokokage :)

Men stop for snakken her, for det er ligesom ikke det det her går ud på..
Du skal hamstre \"medlemmer\"..

Mit minisite siger alt!
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
22. marts 2001 - 18:06 #47
Sådan... nu er jeg også på :-)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 18:42 #48
så mangler vi 24 brugere
Avatar billede jumper Nybegynder
22. marts 2001 - 18:51 #49
Så røg der en ekstra maskine på fra min side, nu kører jeg med 2 maskiner på ialt 1700Mhz ;)

/Thor
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 19:00 #50
uhvvva... najs... :o)
Avatar billede jumper Nybegynder
22. marts 2001 - 19:04 #51
3 maskiner, 2450 MHz og 767 MB RAM ;)

/Thor
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 19:07 #52
uha...:o)

10 maskiner
Total CPU Speed 5.5 GHz
Total Memory 2.3 GB
Total Disk Space 21.3 GB

hehe
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. marts 2001 - 19:24 #53
det vil vel ikke rykke særlig meget med et 56k modem hva\'?
Avatar billede jumper Nybegynder
22. marts 2001 - 19:32 #54
vuffe, det vigtigste er at du har en hurtig maskine (Mhz mæssigt).

lordcyrik, hvordan opretter man et nyt team ? Jeg fortalte nogle venner om det og de vil gerne lave deres eget team ;)

/Thor
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 19:33 #55
uhm.. du gad hellerikke at læse inledningen eller hva?
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 19:38 #56
man skriver da bare noget andet.. end HHO
Avatar billede dantona68 Nybegynder
22. marts 2001 - 19:58 #57
Jumper< hvorfor joiner de ikke bare HHO?????
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. marts 2001 - 19:58 #58
Coming up...
her kan i tjene moneter:
http://www.processtree.com
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 20:19 #59
vuffe... get a grip.. det tjener du sgu ingen penge på.. tror du ellers ikke at de selv havde købt nogle billige 700mhz t-birds???
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 20:26 #60
To secure our coverage, we decided to change our previously announced payout scheme for this project. Starting February 12, we will mix a sweepstake-style bonus to the direct payout. We feel this will get a better response than our previous payout, which was frequently commented as being too low. We will evaluate the response to see if this payment model is sustainable, we hope it will meet your needs.

For each location we pay out $15 over the duration of the month, in proportion to the time the individual users’ computers were the active node. Only one computer that is ready and within the supplier group for each location is active at a time. All other machines that may be online at the same time are not used, but may become active once the active node goes offline – the baton is passed on and if the new active node is your computer, you get paid.

Prizes:
In addition to that, we are giving away 6 times $25 among all the “standby” suppliers in those 25 locations, picked at random again from the 2 top suppliers who remained on standby for the longest time in those locations.

We feel this chance may be a good incentive to stay online. Finally we give $100 to one randomly picked “active node” supplier, drawn from those suppliers who were active for the longest time in each location, hence a 1 in 25 chance to get the fat one.

This is to reward the most reliable folks in this project. Public statistics for the Envive project can be seen here. If you are in one of the locations and meet the requirements mentioned above, please feel free to contact support to inquire about reinforcing that location for better around-the-clock coverage and a shot at getting paid as one of the first suppliers in the world.

Personal statistics for the project can be seen after logging yourself into the account update page. The link is here. It will tell you how often you were active (which is when you get paid) and for how long.

wow... i can FEEEL that im getting rich.. hehe
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 20:26 #61
og en location kunne feks være \"copenhagen\"
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 20:27 #62
meeen.. det er da en start... bare ikke en god een..hehehe
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 20:33 #63
dantona68.. han er tilsyneladen jumpet af og er gået med de andre..
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. marts 2001 - 22:36 #64
hvad fanden er det for noget lort, den skriver at den er unable to connect to entropia network, selvom jeg  er onling....måske fordi mit internet kører gennem en anden puter først. hmm...??
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. marts 2001 - 22:46 #65
uno problemo, joined HHO
Avatar billede mlj Nybegynder
22. marts 2001 - 22:54 #66
Folding@home er også et distribueret computing projekt! Her er det proteinfoldning, (herunder også HIV) computeren arbejder med:

http://foldingathome.stanford.edu/
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
22. marts 2001 - 23:23 #67
>vuffe har du joinet HHO?.. du er ellers ikke på
Avatar billede annikadk Nybegynder
23. marts 2001 - 07:51 #68
kan være vuffe gjorde det samme som jeg startede med...
skrev >>team hho<< *GG*
Damn.. startede med at skrive den anden PC på et andet navn, og nu er jeg 2 \"personer\"..
Pyt
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
23. marts 2001 - 07:58 #69

Er hoppet på..*S*
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
23. marts 2001 - 12:02 #70
annika_dk

Så gå ind og ændre navnet til den første pc..
under >>member>>settings og så ændre du i boxen \"public name\" navnet til den første pc

i think

>>sanne 7-9-13 :o)
husk at sige det som et svar.

Avatar billede annikadk Nybegynder
23. marts 2001 - 14:20 #71
lord>> Hehe.. er gjort, men der er et par \"bug\"..
I selve \"programdelen\" på min PC står jeg også til \"team HHO\" ig ikke \"HHO\" selvom det er rettet.

Men det betyder jo intet så....

Avatar billede vuffe Nybegynder
23. marts 2001 - 19:06 #72
Jeg ved ike om det virker korrekt, den bliver bare ved med at skrive snoozing 5 minu(s), og ned til nul, så starter den forfra??? Hvad har jeg gjort galt?
Avatar billede vuffe Nybegynder
23. marts 2001 - 19:07 #73
Jeh kan se jer andre, men jeg har ikke nogen machine tilmeldt??
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
23. marts 2001 - 19:09 #74
der kan nu forekomme op til 24 timers ventetid på rettelser på nogle sider.. der er jo mange brugere som ændre på tingene hele tiden.. så det er nok derfor at de kun bliver opdateret en gang om dagen...
Avatar billede vuffe Nybegynder
23. marts 2001 - 19:21 #75
> lordcyrik, kan du svare på hvad mit problem er?
Avatar billede jumper Nybegynder
24. marts 2001 - 09:35 #76
Gaah, de andre herinde prøvede at lave et hold, som de smed mig på. Nu har de vist mistet interessen igen, så jeg hopper altså tilbage på HHO holdet, med mine 7 maskiner, 4.9Ghz og 7 tasks ;)

/Thor
Avatar billede prodic Mester
24. marts 2001 - 16:10 #77
Nå ja, men et godt formål kan man vel altid støtte.
Im in.

Tygger nu både på RC5-blokke, SETI og nu også AIDS.
Avatar billede tentakkel Nybegynder
24. marts 2001 - 17:13 #78
Så er jeg også på HHO :)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
24. marts 2001 - 19:37 #79
hvem er Minau..?
jeg ved at de forskellige tasks variere i \"størrelse\", men 20 tasks på 0,9 timer med EEN computer...damn..wow
Avatar billede andreas Nybegynder
24. marts 2001 - 21:41 #80
Jeg er med, jeg er jeed....
Avatar billede andreas Nybegynder
24. marts 2001 - 21:48 #81
hmm... når jeg vil oprette min konto siger den:

Can not create the User settings Information Object
Avatar billede mollommol Nybegynder
24. marts 2001 - 22:21 #82
Minau = tentakkel

Jeg havde en profil her på eksponenten (dihi) - Minau (som jeg pleger at hede det), JA JEG VED DET - man må ikke oprette to - men jeg bruger ikke den anden - for der skete noget med en adresse der ophårte med at eksistere - og en kode jeg glemte. - og så haved min lillesøster en jeg overtog - hii - skal vi aldrig være fulde? - ej ok det er sjoft at skrive

men det korte at d lang er at x xxxcwfdblibooobib

men jeg kom til at hede tentakkel. - men er stadig minau

Jeg kan oplyse at det er en 950 Mz med 256Mb ram der kører 20 task på 0,9 timer

(tak - lordcyrik)
Avatar billede mollommol Nybegynder
24. marts 2001 - 22:27 #83
Fuck - arrrrrrrrrrrrrrrrrrh

Det her må bare virke som det største snyderi. - nu skal jeg forklare skat (rekliche - er det ikke det det hedder?)

Min far er kommet til at sætte \"log automatisk på\" (samme computer)

Avatar billede tentakkel Nybegynder
24. marts 2001 - 22:28 #84
Så jeg tænkte ikke over at jeg var ham (mollommol) da jeg lige skrev dette
Avatar billede tentakkel Nybegynder
24. marts 2001 - 22:29 #85
så du forstår det - gør du ikke skat

(:>
Avatar billede tentakkel Nybegynder
24. marts 2001 - 22:31 #86
hvad betyder de der

  Benchmark App 0020  Requires Pentium 166 & 16 MB of memory
  Fight AIDS @Home  Requires Pentium 166 & 96 MB of memory
  Entropia Research  Requires Pentium 166 & 64 MB of memory
  Entropia App 4096  Requires Pentium

man kan sætte til og fra?
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 13:41 #87
Jeg forstår det ikke. Jeg har været her i mindre end 24 timer - aligevel har jeg haft næsten 30% af taskene.
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
25. marts 2001 - 13:42 #88
det er såmen bare minimums krav til dit system

men en 950mhz med 256 kan under INGEN omstøndigheder fixe 20 tasks på 0,9 timer..

jeg har en intel 733 med 256 der har stået siden start og KUN lavet disse tasks..

samt hele 3 T-birds på 700 og en på 800.. så ikke noget med at en 950  kan klare 20 på under en time når de andre var mange timer om det
(inclusiv nogle laaangsomme P2-400)

hvor stammer den trylledrik fra?????
Avatar billede annikadk Nybegynder
25. marts 2001 - 13:46 #89
Husk lige det kan være den har taget en af de andre \"små\" programmer...
for jeg kan heller ikke tage 4 store på min 366 med 96 MB ram, som på de 2 døgn har overført +90GB informationer mellem 2 PCere, photoshop mv.

Ergo... den har nok haft gang i et par af de \"små\" programdele...
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 13:53 #90
Det er måske fordi jeg er en super nørd der har nedkølet vores computer i en beholder omgivet af flydende nitrogen beregnet til at opbevare sædprøver så den i virkeligheden kører 5000 Gz

eller også er det fordi jeg i virkeligheden har hacket http://www.fightaidsathome.org/ bare for at fremme HHO\'s interesser i at vise sig

Men der er naturligvis også den sidste utænkelige mulighed at jeg blot er en normal computerbruger der blot har været ude for at en række tilfældighedder har gjort at han har fået 20 små tast efter hinanden - men det lyder lige lovligt usansynligt hva\' ;)
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 14:25 #91
Hvad med en mail der hedder

Emne: FightAIDS@home

Hjemme i din stue går værdifulde resurser til, hvert sekund: Resurser der kan bruges.

Står din computer nogen gange og keder sig lidt? - laver du meget tekstbehandling på computeren? Mange aktiviteter bruger slet ikke den kapacitet der ligger i computeren.

http://www.fightaidsathome.org/ kan man deltage i en verdensomspændende beregning af hvordan HIV interagere med andre molekyler i kroppen. Du downloader nogle \"formler\" som din computer så gumler på i en 6-24 timer alt efter hastigheden, der efter sender den resultatet tilbage til hosten som samler alle de små regnestykker til brugbare resultater for de \"kloge\" forskere :o)

Er der blot 0,1% overskud på din computer låner programmet dem, da de ellers ville være spildt, og bruger dem i kampen mod AIDS!

Programmet køre helt usynligt i baggrunden mens du arbejder, og bruger alle de \"cycles\", dvs. beregningskapacitet, du ikke bruger. Naturligvis uden at begrænse din adgang til kapaciteten. Du kan altså sagt med andre ord slet ikke mærke at du er med til at løfte denne byrde for verdenens befolkning.

Vi er et dansk team under FightAIDS@home der forsøger at udbrede kendskabet til denne gode mulighed - og vi håber at du vil joine os.

Hilsen

            HHO

se eventuelt mere på http://www.eksperten.dk/spm/58774

Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 14:26 #92
- så man kunne få nogen flere med.
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
25. marts 2001 - 14:51 #93
*snyft*.....wooow... uhm lækkert..

txt\'n virker dog lidt bekendt...hehe

men smukt skrevet

jeg poster den i ude og hjemme. :o)
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 14:55 #94
Ja - men hvorfor genopfinde den dybe talerken?

- det var jo sandt og godt det du havde skrevet - sammen er vi stærke :)
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 14:58 #95
Så er der sendt en mail til alle på eksperten

http://www.eksperten.dk/spm/59457
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
25. marts 2001 - 15:02 #96
måske er opgaverne større jo mere ram man har..
de fylder jo alligevel en pæn del i rammen..(i think) den jeg skriver på nu er en p2 450mhz 98\'box med 512mb ram.. den har tygget 86,734 timer og er ved at være færdig med sin 4 opgave.

Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 15:05 #97
hmm - ja det kan godt være jo, men det \"retfærdigører\" ikke at jeg med halft så mange ram kan lave 20 på 0,9 timer :)

Men læste jeg ikke et eller andet sted at det mest har noget at gørre med Mz? - i såfald skulle jeg jo være dobbelt så hurtig
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
25. marts 2001 - 15:07 #98
>tentakkel..
halo..nu stopper du sq.

27 tasks på een maskine på 7½time.. køre den mæ flybrændstof???

hva har du valgt som internet forbindelse?
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 15:11 #99
Det er skuda ikke afhængigt af internetforbindelsen!!!!!!

Er det ikke bare der hvor den henter og modtager opgaverne?

Jeg har en 512 Mb firbindelse til mig selv :-D
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 15:12 #100
Jeg kom til at tænke på om der ikke er nogen procecore der er bedre til at kverne tal end andre - der så er lidt bedre til at lege med grafik.

Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 15:12 #101
procecore = pocessore
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
25. marts 2001 - 15:13 #102
kan huske da vi lå på en 15\'ende plads i verden. med 45 tasks op til Belgium. nu er der 45 tasks NED til dem.. :o)
http://members.entropia.com/stats/Country_Stats.htm

på fredag har vi overhalet sverige..i hope..hehe
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 15:16 #103
hehe - VI TAR\' DEM SKU :)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
25. marts 2001 - 16:15 #104
tjoa.. jeg tenkte på at hvis du nu sad med et 56K kunne det jo være at dine opgaver var mindre(fyldte mindre). feks. 100-200kb.. hvor imod at folk med 1mbit og opad fik opgaver på flere magabytes stykket.
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 16:16 #105
http://members.entropia.com/performance/Team_Stats.asp?ID=2803

Rank| Public Name    | Machines| Tasks Done| CPU Hours
1  | HustlersHangOut| 10      | 28        | 356.91
2  | Minau          | 1      | 27        | 7.39
3  |Jumper          | 7      | 19        | 218.23

Ok - jeg kan enlig godt forstå at du undre dig lidt.

AMD Athlon kan bare det der :)
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 16:18 #106
hmm - ja - det kunne jo godt være enlig.
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. marts 2001 - 17:35 #107
tror at jeg er på
Avatar billede tentakkel Nybegynder
25. marts 2001 - 17:53 #108
vuffe --> du kan se om du bruger 100% af dei processorkraft - hvis du gør så er din komputer enten gået i sort - ellergoså er du på ;)
Avatar billede vuffe Nybegynder
25. marts 2001 - 21:24 #109
he he, jamen så er jeg vist på, men for fanden hvor sluger den meget kraft af min lille 56k\'er.
Avatar billede allan_je Nybegynder
25. marts 2001 - 23:10 #110
mæ os mæ.... *SS*
Avatar billede bacardil Nybegynder
25. marts 2001 - 23:21 #111
Juhuuuu *sss*
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
26. marts 2001 - 07:47 #112
>tentakkel hva er navnet på de tasks du skal løse?
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. marts 2001 - 14:59 #113
lordcyrik: Håber ikke du har \"noget imod\" at jeg prøver at få et par stykker mere med i \"klanen\" ved at linke på http://annika.dk

:)
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. marts 2001 - 15:00 #114
... tænkte om de pakker man får, er baseret lidt på den mængde ram den kan lege med???
mine 2 er hhv. 1GB og 5,4GB...
Avatar billede tentakkel Nybegynder
26. marts 2001 - 15:29 #115
RAM? 6,4 Gb RAM IALT!?!?!?!
Avatar billede tentakkel Nybegynder
26. marts 2001 - 15:36 #116
Jeg har fundet grunden til mit fremstød.

Projecterne har forskellig størrelse til derres tasks

20 tasks på 0,9 time med Entropia App 4096
3 tasks på 14 timer (eller sådan noget) med Fight AIDS @Home

- med hensyn til overhaling af lande kan det bedre betale sig at have alle på - men jeg mener nu at den dirrecte bedste sag man kan støtte af disse er Fight AIDS @Home.
Avatar billede tentakkel Nybegynder
26. marts 2001 - 16:52 #117
lordcyrik --> tror du ikke at det ville tænde lidt mere hvis du nu gav 1 point (måske 5 - eller noget) per taks der blev lavet?

Det ville skabe lidt mere multivation - og du har aligevel givet 700 til dette point?

Se også http://www.eksperten.dk/spm/58774
Avatar billede tentakkel Nybegynder
26. marts 2001 - 16:53 #118
og du har aligevel givet 700 til dette point = og du har aligevel givet 700 til dette spørgsmål
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. marts 2001 - 16:58 #119
*lol* mente harddisk-plads og ikke ram...
Nå ja, var lidt træt

Og ja... de der 4096 fylder nada... men mon ikke de har det sådan at det styres automatisk hvad den \"har behov for\"??
Har ikke læst hvad de alle 4 er for nogle, da det er på eng.
Avatar billede prodic Mester
26. marts 2001 - 18:16 #120
Nå ja da - følg lige med ham Ying!! Numero uno!
Avatar billede vuffe Nybegynder
26. marts 2001 - 19:55 #121
tentakkel > lordcyrik skal vel ikke betale os, det ville da være uretfærdigt.
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
26. marts 2001 - 20:18 #122
AHA...uhm...okay...

Selv tygger jeg på appMod0047 Lamarckian Genetic Algorithm.. og DEN tager sin tid.. :-)

>>tentakkel.. uhm.. chek lige hvor mange points der allerede ER gået vi er en del efterhånden..

Avatar billede vuffe Nybegynder
27. marts 2001 - 11:00 #123
> lordcyrik, der er noget jeg ikke helt fatter, som jeg forstår det downloader vi alle det samme \"modul\" program, jeg også 0047, men når der er flere der gør det må netop det regnestykke blive udregnet af 1000 forskellige computere, som alle kommer frem til samme resultat, og det vil jo være spild af computerkræfter.
Avatar billede annikadk Nybegynder
27. marts 2001 - 12:06 #124
nej, 0047 er vist blot et kodeord, og du får så en bid af modul 0047... altså en brøkdel af den hver gang..
Avatar billede parazite Nybegynder
27. marts 2001 - 14:47 #125
Well... joined! :o)
Avatar billede jasber Nybegynder
28. marts 2001 - 02:00 #126
Me too, men hvad med de 700 points... De kunne godt sætte lidt mere fart på min CPU ;-)

- Ellers en cool ide, var en tro SETi fan.
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
28. marts 2001 - 07:20 #127
uhm.. det var måske liiidt optimistisk skudt.. at nå Sverige inde denne uge er gået.. der mangler nemlig 1025 tasks..det er 20 til os hver.. hmm.. og vi har ca 110timer hver til at klare 20 tasks..

men deffently  inden tirsdag :o)
Avatar billede vuffe Nybegynder
28. marts 2001 - 08:15 #128
Shit man et sindssygt program, det presser min Celeron fra 22 grader til 44!!
Avatar billede ravn1 Nybegynder
29. marts 2001 - 17:58 #129
Hvor lang tid tager det for 1 task??
Avatar billede annikadk Nybegynder
29. marts 2001 - 18:33 #130
ravn>> Kommer an på hvor stor den er, hvad PC du har samt hvor mange ressourcer du bruger = hvor meget den kan bruge :O)

Men forskelligt fra gang til gang.
Avatar billede vuffe Nybegynder
29. marts 2001 - 19:33 #131
jeg må desværre meddele at jeg stopper med at bruge Entropia, da det tærrer for hårdt på min internet forbindelse og min CPU
Avatar billede jasber Nybegynder
30. marts 2001 - 10:20 #132
Kan vi ikke lukke dette emne - Del venligst nogle points ud
Avatar billede tentakkel Nybegynder
30. marts 2001 - 14:03 #133
hvorfor skal det lukkes - der sker da ikke noget ved at der er flere der får det at vide - hvordan fixer man tempeeaturen på sin CPU?
Avatar billede jasber Nybegynder
30. marts 2001 - 14:26 #134
Emne: Endnu en opfordring. 700 points read this baby (igen lol)

Svar: fixer man tempeeaturen på sin CPU?

Er det ikke lidt forkert - Skulle der ikke oprettes et spm. for temp. probs. med CPUer?
Avatar billede tentakkel Nybegynder
30. marts 2001 - 14:37 #135
joh - det er jo enlig tigtigt - men jeg tænkte bare at hvis det bare var at gå ind et eller andet sted så var det lige 5 sekunders arbejde. - Desuden kan \'et spørgsmål let føre til et andet når man sådan snakker om løst, fast og AIDS.

Glem Temp spørgsmålet
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2001 - 14:54 #136
Jeg er på, har joinet, prøver at installere det på flere maskiner.
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
30. marts 2001 - 21:17 #137
->>jabster
hmm... alle spm\'s blive besvaret med endnu et spm.. der burde da ikke være noget galt i at nævne at en billig 80mm kunne løse et temp problem..
det virker som om du ahr enormt travlt.. noget galt?
Avatar billede jasber Nybegynder
30. marts 2001 - 22:20 #138
lordcyrik>> Der er ikke det fjerneste galt, og jeg har ikke travlt - Jeg har bare fået en forståelse af at man ikke kan søge på andet end subject på Experten, hvorfor en rigtig god besvarelse på et cooling problem vil \"drukne\" i denne tråd, da subjectet jo ikke ligefrem afspejler et cooling problerm - Hvorfor jeg vil forslå at nye emner bliver oprettet som nye spm :)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
31. marts 2001 - 01:40 #139
okay.. du vil have mere \"vand\" til at drukne i?

:)
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
23. april 2001 - 12:49 #140
okay.. har liiiige haft nogle dage offline.. glad for at i har ventet tålmodigt.. jeg laver en optælling.. (ikke lige nu.. sikkert iaften)

l8ter guys
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
24. april 2001 - 07:00 #141

er hoppet fra Entropia, da jeg har læst der findes et lignende program for cancer, og da det er et problem vi har haft meget af i familien, vælger jeg at lægge ressourcerne der.
Avatar billede annikadk Nybegynder
24. april 2001 - 07:04 #142
Vil så sige at jeg kører begge.. entropia og ud.com  - UD_DK= mig der...
Avatar billede annikadk Nybegynder
24. april 2001 - 07:11 #143
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
24. april 2001 - 09:25 #144
.
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
24. april 2001 - 09:25 #145
Yuksel får 0
annikadk får 2
tdaugaard får 1
therealyoda får ikke en skid da han har fået..hehe
jumper får 9
snowball får 1
jdaugaard får 1
mlj får 0
prodic får 5
andreas får 0
tentakkel 7
allan_je får 0
bacardil får 0
parazite får 1
jasber får 0
spacemanic får 0
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
24. april 2001 - 09:32 #146
og danmark ligger nu på en 10 plads over løste opgaver. USA er self nummer 1
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2001 - 11:21 #147
Hvorfor har du ikke givet nogle point til mig?
Jeg er også på som jeg har skrevet til dig, men du har ikke givet point.
Jeg hedder Blueboy i gruppen, som jeg har skrevet til dig.....
Avatar billede lordcyrik Nybegynder
21. maj 2001 - 11:25 #148
hmm.. jeg er nu sikker på at jeg fik alle med.. men ret skal være ret så jeg tæller lige folk op igen. du bliver dog nød til at vente til senere.. i\'m rather bussy at the moment..

beklager hvis du er blevet snydt..

bedst regards
Lord Cyrik
Avatar billede mlj Nybegynder
01. juni 2001 - 12:28 #149
Jeg vil opfordre alle der bruger Entropias software til at læse følgende artikel:

http://www.ing.dk/arkiv/010601/aids.html

Jeg ville ikke bruge det software efter at have læst den artikel. :-(