Avatar billede bigb Nybegynder
22. marts 2001 - 14:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netværkskort på WINNT - kan ikke findes af PC\'en

Hej med jer

Har fået et STORT problem. Jeg kører i øjeblikket Win98, men vil prøve Winnt 4.0 med servicepack 4 istedet. Når jeg normalt reformaterer min PC bruger jeg en såkaldt “quick-restore”-CD fra Compaq som fulgte med maskinen da jeg købte den. Denne CD gør mig istand til at finde mit netværkskort og skærmkort automatisk når jeg starter maskinen op efter formattering.
Nu har jeg installeret Winnt 4.0, men nu vil PC’en ikke genkende mit netværkskort?  Jeg har driverne til netværkskortet, men ligemeget hvad jeg gør/installerer vil den ikke finde kortet, og jeg kan således ikke få kontakt med Nettet! (Jeg skriver dette fra mit arbejde) Jeg har fået installeret skærmkortet, men skærmen ser højst besynderlig ud!!
Min maskine er en Compaq 5240, 400 MhZ, 64 MB RAM, Diamond Monster Fusion 16MB skærmkort, TrendNet-netværkskort 10/100.
Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde mit netværkskort? På forhånd tak!!

VH/bigb

Avatar billede prodic Mester
22. marts 2001 - 14:50 #1
Bruger du driverne til NT og ikke dem til 98, det kunne tænkes at der var en forskel på de 2 versioner...
Avatar billede prodic Mester
22. marts 2001 - 14:52 #2
Evt. kan du prøve en af disse drivere og se om der skulle være mere held med en af dem.
Det kræver dog, at du ved præcist hvad model det er.
http://www.trendware.com/download/cards.htm
Avatar billede spikey Nybegynder
22. marts 2001 - 14:59 #3
prøv at finde de nyeste NT drivere inde op compaq\'s hjemmeside.
Det skulle kunne gøre det.
Hvis det er en færdiglavet maskine du har kan du bare søge på navnet på din computer.
Avatar billede the_email Nybegynder
22. marts 2001 - 15:06 #4
Prøv at klikke på dette link så spørger IE om du vil downloade en fil svar ja og kør den.

ftp://ftp.diamondmm-europe.com/diamond/gamebrd/mfusion/w9xmfu_2.exe

Bindestregen efet diamondmm skal med.
Avatar billede the_email Nybegynder
22. marts 2001 - 15:07 #5
Hovsa jeg fandt en driver til dit grafikkort; min fejl
Avatar billede prodic Mester
22. marts 2001 - 15:08 #6
Har du selv sat det Trend-kort i?
Ifølge hvad jeg lige kan se på Compaq, så er der ikke netkort i 5240\'eren...
Så måske har du driverne derhjemme til NT, hvis du altså selv har købt den.
Avatar billede the_email Nybegynder
22. marts 2001 - 15:09 #7
På adressen:

http://www.trendnet.dk/html/drivers.html

finder du en masse drivere til TrendNet 10/100Mbitkort.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
22. marts 2001 - 16:52 #8
Her er der et link til opdateringer til din computer:

http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp?action=drivers&model_number=5240&cat=Desktop

/per
Avatar billede soerendahl Nybegynder
31. marts 2001 - 00:45 #9
Jeg kan se 2 muligheder her.

Der er en tricky ting med Recovery CDén fra Compaq. Det er ikke alle drivere den installerer - i den nye version af recovery cden skal man på mange maskiner f.eks. selv installere lydkort og grafikkort, men det er en anden sag. Når man installerer en Windows NT 4.0 Workstation med Recovery CDen vælger den ikke TCP/IP - det skal du selv tilføje under Protokoller, da en standard Compaq bliver installeret med NetBEUI protokollen.

Den anden mulighed er at det ikke er et offielt compaq certified network, som sidder i din maskine. Hvis det ikke er det skal du selv finde en ny driver som virker under NT4.0 - når du har gjort dette skal du huske at checke protokollerne, for igen kan Recovery CDen have sat dem til NetBEUI.

Du kan evt. kigge på http://www.drivershq.com for drivere
Avatar billede prodic Mester
03. november 2001 - 14:29 #10
Skal vi snart lukke?
Avatar billede the_email Nybegynder
03. november 2001 - 14:42 #11
Fed idé (citat Casper)
Avatar billede bigb Nybegynder
19. juli 2003 - 15:27 #12