Avatar billede migduvednok Nybegynder
03. februar 2005 - 17:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

prog. til arkivering af research

Som studerende skriver jeg større opgaver som kræve en del research. Typisk foregår denne ved at jeg gennemtrawler nettet og bookmarker de artikler jeg finder interessante eller måske gemmer dem i en folder på skrivebordet. Derefter gennemlæser jeg dem manuelt og skriver dem ind i et skema hvor hvert dokument har et nummer og et felt hvor essensen af artiklen står og til sidst filnavnet på selve dokumentet.
Derfra samler jeg essenserne i en gruppe kategorier og skriver derefter selve opgaven ud fra dette.

Jeg ville gerne have et program der kunne lette denne arkivering, evt. vha links og/eller visuel markering af linier. desuden denne oprettelse af kategorier som dokumenterne kan "tilhøre".

Jeg ved at med en smule programmering kan dette laves i HTML (altså programmering i PHP), men jeg ville høre om der fandtes et færdigt program til dette??
Avatar billede areon Nybegynder
04. februar 2005 - 11:20 #1
syns det er en RIGTIG spændende ide!!.. så har lige lagt abonnement på denne streng.. kan self godt lave det for dig men bliver nok desværre lidt pebret.. :(
Avatar billede swaxi Nybegynder
04. februar 2005 - 14:39 #2
det er muligt, at du vil kunne bruge thebrain (personalbrain) :
http://www.thebrain.com/
Avatar billede hcm Nybegynder
04. februar 2005 - 14:45 #3
Har du kigget paa Mambo Server med DOCman installeret?
Ved godt at det er noget mere end du skal bruge, men ideen er da go' nok ;-)
http://www.mambodocman.com/index.php?option=content&task=view&id=3&Itemid=31
Avatar billede migduvednok Nybegynder
04. februar 2005 - 15:10 #4
jeg kigger på det der Brain senere.

Tak, i to andre, men det er jo et off-the-shelves-produkt jeg søger. :-)
Avatar billede hcm Nybegynder
04. februar 2005 - 15:12 #5
Tja, Mambo er vel naermest et off the shelf program, med masser af tilpasningsmuligheder... Men held og lykke med det
Avatar billede swaxi Nybegynder
04. februar 2005 - 15:43 #6
Du kunne også overveje at anvende en Wiki
Eller måske en relationel database (Microsoft Access er rimeligt nemt at gå til - også for folk, der ikke er programmører)
Avatar billede migduvednok Nybegynder
26. marts 2005 - 13:47 #7
Det der Brain er vidst det nærmeste man kommer det. Har skrevet til Swaxi og bedt ham svare så han kan få sine points.
Avatar billede migduvednok Nybegynder
29. marts 2005 - 22:21 #8
lukket