Avatar billede nahpets Nybegynder
03. februar 2005 - 17:31 Der er 9 kommentarer

Computer slukker/kortslutter

Hej eksperter..
Jeg har et problem med en computer jeg lige har formateret.
Hver eneste gang jeg prøver at starte den op med min brænder tilsluttet, slukker den stortset ligeså hurtigt at den er startet. Dog er der stadigt lys i computeren, trods det at den ikke kører. Jeg skal slukke bag på, og tænde igen for at få den til at køre, hvor den så bare gør det samme igen.

Jeg har selvfølgelig prøvet med fosrskellige stik, og sørget for at det ikke er strømforsyningen der ikke kan trække den...

Nogen der har den fjerneste anelse om, hvad dette skyldes, ville jeg bliver overordentlig glad for et svar, som kan løse mit problem.

Mvh. /nahpets
Avatar billede gl.k. Nybegynder
03. februar 2005 - 17:41 #1
Kan du se din brænder i bios ?
Avatar billede nahpets Nybegynder
03. februar 2005 - 17:45 #2
Hehe bios.... så langt kan jeg slet ikke komme.. der går max 3 sek fra jeg trykker på kanppen, og til min computer slukker igen :(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. februar 2005 - 17:51 #3
virker det uden brænderen tilsluttet?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
03. februar 2005 - 17:55 #4
Sidder brænderen på sin egen IDE channel? Hvis ikke, prøv det lige.
Ellers rødt markering af kablet på pin 1 ( højre ) , ik ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. februar 2005 - 18:00 #5
Har engang set noget lignende, hvor jeg havde to master harddiske på samme IDE channel.

Hvordan er dit drev sat op, hvordan er din maskine bestykket med drev?
Avatar billede nahpets Nybegynder
03. februar 2005 - 18:22 #6
Okay situationer, for lige at klarlægge det hele.... Jeg har kun 1 harddisk, som kører på sin egegen idé og strøm kabel... når jeg så tilslutter KUN min brænder, så laver computeren vrøvl.. tilslutter jeg derimod min dvd, så virker det perfekt.... Der er noget galt med min brænder, skal bare have fundet ud af havd... Btw IDE kablerne er underordnet.. det virker hverken med eller uden :D
Avatar billede nahpets Nybegynder
03. februar 2005 - 18:26 #7
Det skal også lige siges, at det ikke virker at tage brænderen ud af mit kabinet og prøve... ud fra det kan man jo konkludere at det ikke er brænderen der på en eller anden måde kortslutter forbindelse...
Avatar billede varmeskud Praktikant
03. februar 2005 - 18:46 #8
Den der konkludson er da ikke helt rigtig. Hvis det er lige meget hvad du gør når du sætte brænderen til så er den jo defekt og der skal en ny til. Prøv også at jumbe den som slave eller master.
Avatar billede nahpets Nybegynder
03. februar 2005 - 18:55 #9
Ja jeg er også bange for at den er stået af.. men så fuck det.. de koster jo ikke en skid alligevel :D ... btw .. det hjælper ikke at skifte jumperen