Avatar billede moebiuz Nybegynder
03. februar 2005 - 07:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændre man betegnelserne på de forskellige drev

Hej har minimum fem og nogle gange op til otte forskellige drev i min computer, dette kan tit virke forvirrende, da der skiftevis kommer hardisk(c-drev), cd-drev(d-drev), endnu hardisk(e-drev), flytbar disk(f-drev) osv. Er der en (let og simpel) måde så jeg kan gå ind og ændre betegnelsene på de enkelte drev, eks fra E til D osv?
Har en bærbar zepto 4200 med WinXP.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. februar 2005 - 07:49 #1
Skrivebord - Højreklik på [Denne comp.] - [administr.] - [diskhåndtering] - der kan du ændre drev betegnelsen (dog ikke for C: - eller den hvor styresystemet til en hver tid er placeret).

PS: Hvis du har nogle INSTALEREDE programmer som ligge på eks F: og du ændre F: til G: så vil det pågældende program følgeligt ikke virke...
Styresystem/programmer på samme drev navn - typisk C:
Avatar billede moebiuz Nybegynder
03. februar 2005 - 08:09 #2
Cool - virkede stort set uden problermer, skulle lige genstarte inden den ville holde op med at vise et af drevene to gange, men ellers var det ret smertefrit - tak for hjælpen - smid et svar.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. februar 2005 - 09:21 #3
ping...