Avatar billede red Nybegynder
02. februar 2005 - 23:36 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

IBM Thinkpad 570, harddisk?

Hej eksperten.

Jeg har for nyligt fået en Ibm Thinkpad 570, men jeg kan ikke finde noget som helst info om hvor stor harddisken er? (Fysisk altså), da den kun er på 5gb ville jeg gerne skifte til en lidt større, og mindre larmende.

Nogen af jer der ved det, evt anbefalinger til hvilken? :)

/Red
Avatar billede red Nybegynder
02. februar 2005 - 23:37 #1
Og er der en måde at vække et gammelt Lion batteri til live igen?
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 23:37 #2
2.5"
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 23:37 #3
Thinkpad er en bærbar? hvis ja så er det 2.5"
Avatar billede red Nybegynder
02. februar 2005 - 23:38 #4
Det er en bærbar. Okay så, hvordan måler man det ellers? :)
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 23:40 #5
Det med batteriet ved jeg ikke lige noget om... er det dødt... er det vel dødt? hehe.. bærbare har alle en 2.5" hd... standard.. så håber jeg ikke de bare mener selve det område hvor benene sider:) men går ud fra 2.5" er selve målet for hd'en
Avatar billede red Nybegynder
02. februar 2005 - 23:43 #6
Det er næsten dødt, holder vel 20 mins el lign. Hehe, det er jo bare fordi den er ret lille i forhold til en "normal" bærbar.. Men hvordan måler man? Skråt over eller bare fra den ene ende til den anden?
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 23:44 #7
Er det en 8GB hd du har?

http://www.buy.com/prod/20GB_HD_ONLY_W/_TRAY_FOR_IBM_THINKPAD_560Z/570/600/600E/380Z/q/loc/101/10261142.html

her er en 20GB som passer til din model.. 2.5"
Avatar billede ibka Novice
02. februar 2005 - 23:44 #8
Hvad er type og model nr. på din ThinkPad - står som xxxx-xxx i bunden
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 23:46 #9
red>> Hvordan man måler en hd ved jeg ikke:) jeg ved bare hvad standard er for en hd i en bærbar:) hvis freehelp var online ville han sikkert kunne svare på det

men red.. uanset hvad så er jeg næsten 99% på at den hd du køber sagtens kan komme ned i din computer:)
Avatar billede red Nybegynder
02. februar 2005 - 23:47 #10
Type og model nummer; 2644-1BG

Well, der er omkring 4-5gb jeg kan bruge - der står 49xx på den.
Avatar billede red Nybegynder
02. februar 2005 - 23:48 #11
Ye, nu prøver jeg i hvert fald :). Om ikke andet kan den vel byttes..
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 23:51 #12
Jeg har prøvet med 3 bærbare selv at flytte hd'ere frem og tilbage.. 2 toshiba... og en packard bell og der var intet problem.. der var sørget for ekstra plads der nede.. hd'en kan helt sikkert tilsluttes det bare om den fylder for meget dernede hvilket jeg seriøst tvivler på:)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
03. februar 2005 - 09:17 #13
nåh, du tænker på dimensionerne, det ved jeg ikke om er beskrevet, men kontakt en forhandler af thinkpads eller IBM danmark, så kan du få det oplyst. der lå ikke lige noget på IBM's hjemmeside. Det kan bære klogt at spørge inden du køber, da en thinkpad generelt er meget trængt sammen.
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2005 - 10:13 #14
Har oplevet flere gange at IBM ikke har ville detektere større diske, så det skal man lige have med i sine overvejelser (typisk de ældre modeller, har problemer med dette er min erfaring)
Avatar billede kalp Novice
03. februar 2005 - 10:18 #15
Det er det samme med almindelige pc'ere.. de finder de store hd'ere men udnytter ikke dens fulde kapicitet.. hvis den er på 200GB har man måske kun 140GB til rådighed.. her kan man opdatere til SP2 hvor det generelt hjælper på problemet
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2005 - 10:27 #16
Nej det er IKKE det samme, BIOS har end ikke kunne finde disken, og heller ikke efter en BIOS opdatering, og det har ikke været muligt at bruge disk producentens værktøj (til at snyde BIOS) da den ligemeget hvad ikke er kommet videre, sålænge disken har været monteret.
Avatar billede kalp Novice
03. februar 2005 - 10:32 #17
okay... men en 20GB hd er stadig ikke stor så kan ikke se problemet
Avatar billede screem_brille Novice
03. februar 2005 - 11:22 #18
det kan det nu godt være, hvis den har en grænse på 8,4GB (en 570, er det ikke en ældre 133 Mhz maskine ? mener jeg det er)
Avatar billede red Nybegynder
04. februar 2005 - 08:40 #19
Det er en p2 333 mhz..
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
04. februar 2005 - 11:15 #20
Det er operativsystemet som bestemmer hvor stor disk den kan håndtere, det er viskt win95 og den første udgave af win98 der ikke kan klare diske over 8.4 gb. hvis du slet ikke kan se disken er den enten stået af eller ikke forbundet ordentligt. der er også den mulighed at det er en NTFS-formattert disk og du har win 98 på, så kan heller ikke se den fra win, men bios burde kunne.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 11:21 #21
ejoergensen, NEJ det er det ikke, det er chipsættet / BIOS der bestemmer det, det har intet med OS at gøre.

http://www.dewassoc.com/kbase/hard_drives/hard_drive_size_barriers.htm
http://web.inter.nl.net/hcc/J.Steunebrink/bioslim.htm
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2005 - 11:23 #22
Dog kan BIOS se hele disken, så er det fordi ens Fdisk er for gammel. (dog mener jeg kun FAT32 understøtter op til 32GB, men så opretter man bare flere partioner)