Avatar billede radoor Nybegynder
02. februar 2005 - 23:18 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Drop-down på main?

Hejsa

Jeg har et lille irriterende problem.

På dette site www.radoor.biz/dropdown ( klik på kontakt)
er der en dropdown menu som loader i level 0 sammen med det andet som nu skal blive stående, når man klikker rundt.

Problemet er bare at når jeg loader en ekstern movie ligger den sig jo oven på mit main level 0... og så funger min drop down ikke lige efter hensigten...

Nogen der hver hvad man burde gøre istedet for.. altså en mere rigtig måde at gøre det på... så drop down menuen vil ligge sig øveres altid!

Mange hilsner
Jax
Avatar billede lyden Nybegynder
02. februar 2005 - 23:20 #1
Du kunne evt. loade ind i "container" istedet for Levels. !

MvHLyden
Avatar billede pyroman Nybegynder
02. februar 2005 - 23:24 #2
Load din eksterne fil ind i et movieclip i stedet - lav et tomt movieclip og smid det i et layer under menuen og giv det instance navnet "holder". Så loader du bare din film ind i dette:

holder.loadMovie("fil.swf");
Avatar billede radoor Nybegynder
02. februar 2005 - 23:56 #3
jamen da :) det lyder som det man skal..

men når jeg skriver dette på min "profil2 knap eksembelvis

on (release) {
    holder.loadMovie("kontakt.swf");
}

så sker der ingenting?

Jeg har i min main lavet et movieclip som jeg har givet instance navnet "holder"
Avatar billede lyden Nybegynder
02. februar 2005 - 23:59 #4
er det ikke :

on (release) {
loadMovie("fil.swf", holder);
}
Avatar billede radoor Nybegynder
03. februar 2005 - 00:02 #5
jo sgu.. :)

nu loader den... men vist ikke til noget bedre resultat :(

kig her. www.radoor.biz/dropdown ( klik på profil)
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:05 #6
husk at lægge dit layer der indeholder din menu over din container layer
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:07 #7
aaaa, olala Du skal lægge dit Mclip på koordinaterne X:0 & Y:0
Avatar billede radoor Nybegynder
03. februar 2005 - 00:08 #8
ahhh... min menu lå i et moviclip og mit holder lå i root'en...holderen skal være i samme clip som menuen ik?

nu virker. det :)

MEN: hvordan er det med placeringen af den loadede film... den passer lidt mærkeligt?

Men det kan rettes til... nogen måde man plejer at gøre det nemt på?.. eller er det på øjemål?
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:08 #9
ydermere skal alle dine externe Swf. jo loades ind i containeren
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:09 #10
det er ikke på øjemål, du skal sørge for at dit container clip ligger på koordinaterne x:0 & y:0
Avatar billede radoor Nybegynder
03. februar 2005 - 00:10 #11
okay! jeg skal ikke lave en ny holder pr.extern swf jeg vil loade.. men bare loade altsammen i "holder"... så erstattes det..?
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:11 #12
jepz !
Avatar billede radoor Nybegynder
03. februar 2005 - 00:14 #13
FANTASTISK :) :)

Tak for hjælpen....
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:16 #14
velbekommen!
Avatar billede radoor Nybegynder
03. februar 2005 - 00:16 #15
Har du fået dine point?
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:18 #16
æhh, nope

hvis du ønsker at give mig point, skal du ikke selv lægge et svar - men klikke på mit navn til venstre & acceptere ;o)
Avatar billede radoor Nybegynder
03. februar 2005 - 00:19 #17
ups... got it ?
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:19 #18
alt er i sin skønneste orden !
Avatar billede radoor Nybegynder
03. februar 2005 - 00:21 #19
suuuper :)
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:21 #20
reelt var der jo intet i vejen med pyromans svar, men måske overlever han!
Avatar billede lyden Nybegynder
03. februar 2005 - 00:22 #21
hehe, men nu ser det da ud til at virke, tak for point & held & lykke med siden!
Avatar billede radoor Nybegynder
03. februar 2005 - 00:25 #22
Tak!
nej... egentligt ikke... men havde lige brug for "pappet" ik :)

Men tak til pyromans hjælp også..