Avatar billede tau Nybegynder
02. februar 2005 - 21:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

3 JOIN fra to tabeller over i een forespørsel

Jeg har en lille medarbejderdatabase med medarbejdernes arbejdstider i fire turnusuger i en tabel, der hedder Grundplan, og deres bemærkning til dagen (f.eks. "Syg" eller "Arbejder hjemme") sammen med et datofelt i en anden tabel, der hedder Fravær.
De to tabeller vil jeg gerne have sat sammen i en forespørgsel, så jeg får en overskuelig vagtplan.
Jeg vil gerne koble "Initialer", "Turnusuge" og "Ugedag" fra de 2 tabeller, men Access vil kun give mig lov til at koble de to af dem.
Af en eller grund får jeg kun data fra Fravær. Kollonnerne fra Grundplan er med i forspørgslen, men der er ikke noget data.

SQL ser således ud:
SELECT Fravær.Ugedag, Fravær.Dato, Fravær.Initialer, Fravær.[Bemærkning til dagen], Grundplan.Turnusuge, Grundplan.Starttid, Grundplan.Sluttid
FROM Fravær LEFT JOIN Grundplan ON (Fravær.Initialer = Grundplan.Initialer) AND (Fravær.Ugedag = Grundplan.Ugedag)
ORDER BY Fravær.Dato;

Er der nogen med en løsning?
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 08:47 #1
if you can send your dB then I can take a look when I have a bit of free time.
eksperten@NOSPAMsanthell.dk

remove NOSPAM
Avatar billede tau Nybegynder
03. februar 2005 - 12:28 #2
Har sendt den...
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 12:30 #3
I received a mail with no sender/subject, I dont know if it was that? I'll wait and see if another arrives!
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 12:34 #4
could you send it again, zipped if possible!
Avatar billede tau Nybegynder
03. februar 2005 - 15:37 #5
Jeg skal prøve. Jeg skriver til dig her, når jeg har gjort det.
Avatar billede terry Ekspert
03. februar 2005 - 15:56 #6
remove NOSPAM from email!
Avatar billede tau Nybegynder
03. februar 2005 - 16:00 #7
Nu har jeg sendt den igen
Avatar billede tau Nybegynder
03. februar 2005 - 16:12 #8
I DID remove NOSPAM.... the 2. time..

Jeg har nu i alt sendt den 3 gange. Gad vist, hvad jeg gør galt?

Tak for din tålmodighed...
Avatar billede tau Nybegynder
03. februar 2005 - 22:34 #9
Du havde ret, terry. Formaterne i feltet "Ugedag" var ikke ens fra tabel til tabel. Tak for hjælpen.

Send venligst et svar, så jeg kan give dig pointene.
Avatar billede terry Ekspert
04. februar 2005 - 07:08 #10
selv tak, og god dag/weekend
Avatar billede tau Nybegynder
04. februar 2005 - 09:07 #11
God dag til dig også...