Avatar billede bpedersen Novice
02. februar 2005 - 17:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem efter skift af blæser

Jeg har et MSI MS6585 bundkort, og har en P4 2.4 monteret. Jeg har skiftet til en Arctic Cooling Super Silent 4 Pro TC blæser.
Blæseren kører fint, men der er alarm når jeg starter. Jeg har så læst at det kan være fordi at der bliver målt på RPM og ikke TEMP. Og det skulle kunne ændres i BIOS. Jeg kan bare ikke se at det kan ændres i mon BIOS. Ved I om en bios opdatering vil bringe den funktion frem?

Ellers er der vel ikke andet end at finde en alm. blæser igen :-(

pft.

Brian
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
02. februar 2005 - 17:07 #1
En bios update vil sikkert ikk afhjælpe dit problem, da alarmen er en feature på i biosen, som ikk bliver skiftet ud sådan lige... Med mindre der self er noget galt med den...
Det du skal gøre er, at disable "cpu fan alarm" (eller sådan) inde i bios...
/Thomas
Avatar billede bpedersen Novice
02. februar 2005 - 17:31 #2
Jeg har lige tjekket BIOS igennem, og den mulighed er der ikke. VIl det kunne ændre noget at indlæse highperformance defaults, eller vil det ikke ændre noget?
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
02. februar 2005 - 17:34 #3
Nej, det tror jeg ikk, da det kun plejer at være sittings ang. performance...

Det er ikk noget et sted med nogle alarms on/off knapper?
/Thomas
Avatar billede bpedersen Novice
02. februar 2005 - 18:47 #4
nej, desværre ikke.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
03. februar 2005 - 11:23 #5
Hmm, så prøv en bios update..
/Thomas
Avatar billede bpedersen Novice
08. februar 2005 - 10:40 #6
Har slået højtaleren fra :-) Der var ikke andet at gøre.