Avatar billede 2bac Nybegynder
02. februar 2005 - 14:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vnc eller lign.

Findes der et program der kan bruges til at køre fjern-skrivebord gennem en meget lukket firewall, der er ikke mulighed for at åbne porte eller lave port-forward.

Har fundet et program der hedder remoteus, det er bare lidt for dyrt til vores budget.

Normalt bruges VPN men dette er ikke muligt, da det er en sælger der skal have adgang til en bestemt maskine når vi ønsker dette.

\\2bac
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2005 - 14:11 #1
Ikke hvis det skal være sikkert.

I kunne dog kikke på SSH og f.eks putty. SSH er VPN der kører gennem port 22 så den skal åbnes. Hvis i tænker jer om, kan i måske åbne port 22 til den specefikke IP adresse som sælgeren kommer fra.
Avatar billede 2bac Nybegynder
02. februar 2005 - 14:27 #2
Vi har ikke mulighed for at åbne noget,
Det vi leder efter er et program lign. remoteus som kan findes på www.remoteus.net.

Programmet virker ligesom fjernskrivebord, det kører bare via en server på ydersiden af firewallen, som håndterer forbindelsen.

Sikkerheden ordner vi med policies.

\\2bac
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2005 - 15:06 #3
Jeg har ikke set noget tilsvarende, men du kan selv lave en løsning f.eks med VNC.

Programmer Fpipe er et program der normalt bruges af hackere til at pipe trafik ud gennem andre porte. Hvis der f.eks. er åbnet for port 25 i jeges firewall, kan du pipe VNC trafik der normalt kører på port 5900 ud gennem port 25. det gøres således.

Du opstiller en fpipe server uden for din firewall. På denne server installeres fpipe til at pipe port 25 trafik ud på port 5900 til der hvor sælgeren og til at pipe port 5900 trafik ud på port 25 til jeres eget net.

På den maskine han skal nå sættes et tilsvarende setup således at den maskine køre 5900 trafik ud gennem port 25 i jeres firewall. Eneste problem er at den maskine skal kunne nås udefra og jeg kan ikke på stående fod gennemskue hvordan dette skal kunne gøres hvis der ikke kan laves port forward eller hvis maskinen ikke har en kendt IP adresse
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2005 - 15:11 #4
Nu har jeg læst lidt på remoteus, og den kan, som jeg læser det, heller ikke køre uden du får åbnet en port og lavet port forward.

Den kan køre "sikkert" uden vpn fordi den selv kan kryptere forbindelsen, men det kan programmer som Dameware (http://www.dameware.dk) og PCAnyware også så måske skulle du kikke på disse.

Jeg kan dog ikke se hvordan du kan komme uden om at åbne porte og lave portforwarding
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2005 - 15:13 #5
Du kunne også kikke på en terminal server løsning eller remote desktop der jo er indbygget i windows