Avatar billede mudderklirren Nybegynder
02. februar 2005 - 12:32 Der er 4 kommentarer

Refreshe dataset fra webservice

Jeg er totalt n00b i c# og webservices, men det er dog lykkes mig at lave en webservice, som trækker data ud af en database, smider i et dataset, og som jeg kan consume fra en windows app.

Det er meningen det skal blive til en newsticker, så jeg vil gerne have mulighed for at den selv opdaterer sine data, altså refresher hvert 5. minut fx.

Men hvordan dælen gør man det?
Det er vel consumeren som er interessant her, de vigtigste linier ser omtrendt sådan her ud:

private dagensartikler.Artikler da = new NewsTicker.dagensartikler.Artikler();

private void Opdater()
{
DataSet dagensArtiker_ds = da.Artikel_dagens();
try
{
DataTable dagensArtiker_dt = dagensArtiker_ds.Tables["data"];
DataRow dagensArtiker_dr = dagensArtiker_dt.Rows[i];            Overskrift.Text = dagensArtiker_dr["headline"].ToString();
i++;
if (i >= dagensArtiker_dt.Rows.Count)
  i=0;
} catch osv
}

Den kaldes bare med en timer.
Hvis nu jeg lavede en knap, som skulle opdatere, hvad skal der så stå for at den refresher sine data?

Pft Dan
Avatar billede mudderklirren Nybegynder
02. februar 2005 - 12:51 #1
ok, bør måske præcisere.
Jeg vil gerne have at den går ud og spørger webservicen igen, får at få de nyeste data.
Var måske lidt uklart.
/Dan
Avatar billede burningice Nybegynder
02. februar 2005 - 19:39 #2
opret en timer, sæt dens interval til 5 minutter, og abboner på dens Tick-event. Heri kalder du så din Opdater()-funktion
Avatar billede mudderklirren Nybegynder
03. februar 2005 - 08:55 #3
ok, det var så temmeligt upræcist spurgt.
Jeg har et news ticker program, som kører helt af sig selv.
Jeg har en timer som selv tager næste record i dataset'et.
Men dataset'et bliver ikke refreshet, det er det samme dataset jeg cykler igennem hele tiden.
Så selvom jeg skriver en ny record i databasen, som med det samme kommer i webservicen, så kommer den nyhed ikke ind i det kørende newsticker program, da den ikke går ud og henter dataset'et igen.
Så jeg vil gerne invalidate mit eksisterende dataset, og have den til at hente et nyt fra webservicen.
Jeg har prøvet at lave objectet igen, uden held
da = new NewsTicker.dagensartikler.Artikler();

/Dan
Avatar billede burningice Nybegynder
03. februar 2005 - 20:48 #4
din NewsTicker.dagensartikler.Artikler()-klasse

sørge den for at hente et dataset fra webservicen i sin constructor, eller sker det først i dens Artikkel_dagens() metode?