Avatar billede pernillem Nybegynder
02. februar 2005 - 11:50 Der er 12 kommentarer

Automatisk åbning af nyt browservindue ved klik på link?

Hej Eksperter

Har lige et spørgsmål vedr. brugen af IE:

Hvis man fx. foretager en søgning i Google, kan man bl.a. højreklikke på et af søgeresultaterne og vælge "Åben i nyt vindue", men er der en eller anden måde (fx. en .dll man kan fyre af), hvorpå man kan få IE til at huske dette, når man venstreklikker, således at IE automatisk åbner linket i et nyt browservindue, når blot man venstreklikker?

Jeg har prøvet at fjerne fluebenet i "Genbrug vinduer til start af genveje" i Internetindstillinger, men det har umiddelbart ingen virkning.

Ser frem til at høre fra jer

Mvh. PernilleM
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 12:20 #1
Du kan evt bare holde shift nede og klikke på dine links med venstre musseknap
Avatar billede halifax Nybegynder
02. februar 2005 - 12:22 #2
Fundet dette med Google

Open Internet Explorer Shortcuts in a New Window
Open your registry and find or create the key below.
Create a new DWORD value, or modify the existing value, called "AllowWindowReuse" and set it according to the value data below.

Registry Settings
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
Value Name: AllowWindowReuse
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = new window, 1 = existing window)

http://www.winguides.com/registry/display.php/1006/

Har ikke efterprøvet tricket. Plejer at holde Shift-tasten nede samtidig med venstre-klik. Det åbner også IE i et nyt vindue
Avatar billede pernillem Nybegynder
02. februar 2005 - 12:52 #3
Kalp > jeg kender godt denne genvej, men det jeg efterspørger er, at IE AUTOMATISK åbner links i nye vinduer ved alm. venstreklik

Halifax > jeg afprøver lige og vender tilbage med en status
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 12:54 #4
pernillem>> korrekt, men den genvej nævnte du ikke noget om og det var skam også bare et forslag eftersom det helt sikkert er hurtigere end højreklik og åben i nyt vindue:)
Avatar billede pernillem Nybegynder
02. februar 2005 - 12:54 #5
Halifax > værdien i regedit var allerede sat til 0. Så dit tip virker desværre ikke. Øv!
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 12:56 #6
pernillem>> Prøv at ændre det til 1 for en sikkerheds skyld:)
Avatar billede pernillem Nybegynder
02. februar 2005 - 14:01 #7
kalp > det hjalp desværre heller ikke. Jeg synes efterhånden, jeg har gennemsøgt nettet efter en løsning, så måske findes den bare ikke1?
Men tak for indsatsen alligevel (også til dig halifax) :-)
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 14:33 #8
Jeg vil gerne lige spørge en af mine venner når jeg kommer hjem før du lukker :) måske ved han det
Avatar billede pernillem Nybegynder
02. februar 2005 - 15:29 #9
kalp > jamen det skal du da være meget velkommen til. Jeg afventer din tilbagemelding med spænding så :-)
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2005 - 20:15 #10
Og du har selvfølgelig også prøvet denne:

IE > Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret > Fjern checkmærke i "Genbrug vinduer til start af genveje > Anvend > OK.
Avatar billede milter Ekspert
02. februar 2005 - 20:18 #11
Ups, fik vist ikke læst spørgsmålet ordentligt :(
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 20:22 #12
Så er jeg hjemme.. fik faktisk af vide det som halifax havde skrevet... men han sagde du skulle genstarte.. hmmm

ellers foreslog han du skulle kigge efter tweaks.. (der er vidst gratis programmer)
men han ved denne kan http://www.winguides.com/tweak/