Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. februar 2005 - 10:47 Der er 33 kommentarer

download uden at se sti

hvordan kan jeg lave et downloadsystem hvor folk ikke kan se hvor på serveren filden der downloades ligger....
Avatar billede kasperbn Nybegynder
02. februar 2005 - 10:50 #1
Det kan man ikke hvis du går ud fra at folk bruger en traditionel browser ...
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 10:52 #2
Man vil kunne se serveren, men ikke nødvendigvis den rette sti til filen der downloades
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. februar 2005 - 10:56 #3
de bruger der på f.eks. www.megagames.com
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:00 #4
Lad mig sige det sådan at vil man vide hvor på serveren tingene ligger så skal man nok finde linket. for hvis browseren skal kunne hente noget så kan brugeren også finde linket. men kan man lave det lidt mere kringlet ved at lave en side som starter din download og så lige bagefter sender brugeren vide til en anden side...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:02 #5
så har brugen ikke mulighed for at bare at klikke vis kilde kode... men det kan stadig lade sig gøre. man kan f.eks. bare sige åben i notepad og så skrive stien til den fil på en webserver man vil have og ja så kommer kilde koden frem... så sværre er det ikke.
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:08 #6
nogle steder starter de bare en overførsel automatisk... hvordan gør man det...'??
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 11:14 #7
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function beginDownload() {
  idl = -1;
  idl = location.search.indexOf("idl=n");
  if (idl < 0) document.write('<iframe height="0" width="0" src="http://www.DITLINKHER.dk"></iframe>');
}
window.onLoad=beginDownload();
//-->
</script>

lige prøvet at nappe det.. tjek om ikke det skulle virke hehe
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:16 #8
Som jeg har forstået dit spg. så vil du vide om man kan lave et system hvor brugere ikke får afvide hvor på serveren filerne ligger...

Det vil en dygtig bruger altid kunne finde ud af.
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 11:18 #9
net-base.dk >> Jeg er lidt uenig:) Jeg kan ikke lige hitte op med en bestemt side men har været på en side som anvendte et anti-leech script som jeg bestemt ikke kunne komme udenom hvilket var rimelig provo! Det jeg kunne se var hvilken server jeg hentede fra men ikke stien.
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 11:18 #10
net-base.dk >> Ikke dermed sagt det umuligt, men at man skal være temmelig hardcore bruger :o)
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:21 #11
i nogle folks browsere afstpilles .mp3 filer istedet for at downloades... er der en mulighed for at tvinge browseren til at downloade filen...
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 11:23 #12
Ja da... du højreklikke på playeren og vælger egenskaber så får du stien
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:29 #13
JEG SKAL IKKE BRUGE STIEN... JEG SKAL FORHINDRE FOLK I AT SE STIEN PÅ DEN MP3 FIL DE DOWNLOADER FRA MIN SERVER... DERFOR ØNSKER JEG AT TVINGE BROWSEREN TIL AT DOWNLOADE MP3'en I STEDET FOR AT AFSPILLE DEN DIREKTE I BROWSEREN
Avatar billede kalp Novice
02. februar 2005 - 11:30 #14
Ja og derfor fortæller jeg dig du stadig kan hive stien frem i en afspiller.. du spurgte hvordan.. men nevermind så
Avatar billede flim Nybegynder
02. februar 2005 - 11:31 #15
Du kan jo bare skrive at de skal højreklikke på linket og sige gem som - eller du kan smække den i en zip-fil, så bliver den automatisk gemt hos brugeren...

Og slå så lige din Caps Lock fra
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:32 #16
DER ER INTET LINK DA DE IKKE MÅ SE STIEN...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:35 #17
som sagt skal browseren kunne downloade filen eller afspille filen skal den have en sti til filen...

denne sti kan en hvilken som helst bruger der bare besidder en lille smugle computer teknik kunne finde.

med andre ord det kan ikke lade sig gøre at stien ikke bliver vist til brugeren...
Avatar billede flim Nybegynder
02. februar 2005 - 11:36 #18
Kan du så ikke smække dine filer og stinavn i en database. Send et id med når brugeren vil downloade, slå op i databasen, og send brugeren videre til en ny side som automatisk starter med at downloade :-)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:37 #19
intet link ingen download såden er tingene altså nu en gang
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:38 #20
derfor vil jeg gerne have noget der gør at jeg først opg fremmest tvinger browseren til at downloade filen... dernæst viderestiller siden når dovnloaden er startet.... det er nok det mest sikre jeg kan finde på sel men hvis folk kender noget sikrere kan de bare tilføje det...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:39 #21
flim - 02/02-2005 11:36:37 -> Jo det ville man kunne men denne side skulle jo så hente linket ud fra databasen og skrive det på siden for at browseren skal kunne downloade filen og så kan brugeren se stien. altså det kan ikke lade sig gøre at lave et download system uden at brugere kan finde stien til filen på serverne hvis de vil...
Avatar billede devil666 Nybegynder
02. februar 2005 - 11:45 #22
sker der for dig
Avatar billede devil666 Nybegynder
02. februar 2005 - 11:48 #23
hvis der findes en løsning på dette vil jeg gerne have det :)
Avatar billede kasperbn Nybegynder
02. februar 2005 - 11:50 #24
Afhængigt af hvor seriøst det er, kan du jo overveje at lave et simpelt program der kører over en simpel protokol. Der kan du jo undlade at vise brugeren hvor filen kommer fra.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:52 #25
kasperbn -> Ja dette er nok det eneste måde at forhindre en bruger i at se hvor filen kommer fra, men igen har man så en linux maskine stående som forbindelse går igennem kan man med de rette programme se hvor der forbindes til og hvilke filer der forbindes til og der få filen...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 11:53 #26
eller stien til filen mener jeg
Avatar billede flim Nybegynder
02. februar 2005 - 11:54 #27
Nu er vi ved at være ude i noget som den "normale" bruger ikke vil kunne få fat på. Hvem har lige en ekstra Linux maskine stående med de rette programmer? Nok ikke ret mange..

Men igen igen igen - hvis man virkelig virkelig gerne vil se stien, så kan den ikke skjules
Avatar billede kasperbn Nybegynder
02. februar 2005 - 12:01 #28
Nu ved ikke hvor meget af serveren du har adgang til og om det er en linux eller win. Men antaget at du har linux og fuld adgang, er en mulighed måske at køre et cron-job der genererer et eller andet tilfældigt navn. Ændrer filnavnet og smider det ind i en database så navnet kan hentes ud på nettet. Hvis du sætter den til at skifte hvert 10. sek kan måsle være ligemeget om folk kan se kildekoden. Eller?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 12:06 #29
kasperbn -> ja der var faktisk noget som måske kunne være en meget god ide... og nej for man kan ikke rename en fil hvis brugeren er ved at hente den, og kan man så mister brugeren forbindelse.
Avatar billede kasperbn Nybegynder
02. februar 2005 - 12:18 #30
Så kan man evt. sætte den op til 10-20 min og meddele brugeren om at han/hun kan blive smidt af pga. sikkerhedsmæssige foranstaltninger. Den er ikke 100% vandtæt, men det er da en måde at komme uden om problemet.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. februar 2005 - 12:21 #31
ja det er nok den bedste måde. ellers gøre det som jeg beskrev tidligere... det er også rimlig sikkert
Avatar billede lazlowdk Nybegynder
02. februar 2005 - 16:17 #32
har hørt at man kan med php få en fil til at blive downloadet......
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
04. februar 2005 - 10:15 #33
lazlowdk -> ja, men ik uden at have stien til filen... for hvordan vil du så have at browseren skal kunne finde filen hvis den ikke får stien til browseren...