Avatar billede molin Nybegynder
02. februar 2005 - 10:02 Der er 6 kommentarer

Sætte BIOS op til at boote fra CD

Halløjsa!

Hvordan sætter man BIOS`en op til at boote fra en Bootable cd? og tilbage igen? Der står "AwardBIOS Setup Utillity" og der er blå/grå farver. Ved ikke hvilken version det er, men håber at det er svar nok, på mit spørgsmål...?

\Molin
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
02. februar 2005 - 10:07 #1
når du er inde i bios, finder du det sted hvor der står first bootdevice - det sætter du til cd-rom og second til harddisk. Det hedder måske advanced setup den menu, eller noget lignende. når du ahr gjort det, saver du dine ændringer, computeren genstarter og så booter du op fra cd.
Avatar billede molin Nybegynder
02. februar 2005 - 12:06 #2
Ehh... Der er der ikke noget som hedder.... Det er der på min blærbar, men ikke på denne her....
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
02. februar 2005 - 12:37 #3
så bare find det menu punkt der har med det at gøre, menuerne hedder noget forskelligt i de forskellige bios. Der er et sted du kan indstille boot rækkefølgen, så du kan få cd-rom til første. find det punkt og så blad frem til der står cd-rom.
gentag med næste til der står ide-0 (hvis dit system til harddiske er ide og ikke S-ATA)
Avatar billede hestetyv Nybegynder
02. februar 2005 - 16:04 #4
Det lyder ikke helt som om du er kommet i BIOS, men derimod i menu'en til opgradering af BIOS. Det er oftests DEL eller F2 der skal benyttes under opstart af PC, før end du kommer i BIOS :)
Avatar billede summer Mester
03. februar 2005 - 00:07 #5
Her er hvordan jeg gør. Måske det hjælper:
Hurtigt efter opstart står der nederst i venstre hjørne Press DEL. Så holder jeg Delete tasten nede og jeg er inde i Bios. Med de 4 piletaster vælger jeg at markere Bios Features Setup -> Enter. Markerer nu Boot Sequence. Med Page Up/Down tasterne skifter jeg til der står CDROM,C,A og taster så Esc (Escape-tasten). Taster F10 "Save to......." og ændrer det blinkende N til Y og endelig Enter. Nu booter pc'en færdig.
Avatar billede summer Mester
28. marts 2008 - 08:00 #6
Lukketid??