Avatar billede tina_j Nybegynder
22. marts 2001 - 11:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ATX eller microATX

Hejsa

Jeg har en del løse stumper liggende som jeg vil bygge sammen til en reservecomputer. Det eneste jeg mangler er et kabinet.
Problemet er bare at jeg ikke ved hvilke kabinetter mit bundkort passer i.
Kortet hedder: AOpen mx58+
Det måler ca 24,4x24,4 cm og har indbygget lydkort.

Er det et micro-ATX eller alm. ATX eller hvad?

Hvilken størrelse kabinet skal jeg kigge efter?

Kom ikke med alle mulige dyre løsninger da det ikke er meningen at jeg vil købe det fra nyt, -jeg ved bare ikke hvad jeg skal kigge efter, eller være opmærksom på?
Avatar billede makse Nybegynder
22. marts 2001 - 11:52 #1
Avatar billede makse Nybegynder
22. marts 2001 - 11:58 #2
Mange ATX kabinetter kan idag, også bruges til Micro ATX bundkort.

Hulderne på monteringspladen skal bare passe med bundkortet.
Avatar billede tina_j Nybegynder
22. marts 2001 - 12:13 #3
Tak for svaret - Men kan jeg så gå ud fra at alle ATX-kabinetter har samme \"bagsidehuller\" til stikkene?
I så fald er det jo lige meget med hullerne på monteringspladen, jeg kan da bare bore nogle nye hvis de ikke passer.

(hmm... det lugter vist lidt af fusk nu..;))
Avatar billede makse Nybegynder
22. marts 2001 - 12:19 #4
Hvis de overholder ATX standarden, så skulle der ikke være nogle problemer der.

Hvad angår at selv lave hullerne, så skal du være sikker på at de passer 100% Normalt er der også gevinder, så man kan skrue monterings møtrikkerne i bagpladen.
Avatar billede tina_j Nybegynder
22. marts 2001 - 12:23 #5
Ok- tusind tak, det var alt for denne gang